• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071713523
  • منبع : نمایندگی مرکزی

از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید انجام شد:

اعطای بیش از 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن به طرح‌های استان مرکزی

اعطای بیش از 45 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن به طرح‌های استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم تاکنون، ۴۵۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط این بانک به طرح های صنعتی استان مرکزی اعطا شده است.

به گزارش ایسنا، حسین مهری در حاشیه دیدار با استاندار مرکزی بیان کرد: از این مبلغ، ۳۶۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۱۶ طرح بزرگ صنعتی پرداخت شده است و ۹ هزار میلیارد ریال نیز تسهیلات سرمایه در گردش این پروژه‌ها بوده است.

مهری با بیان اینکه وظیفه بانک صنعت و معدن حمایت از طرح‌های صنعتی و معدنی در سطح کشور است، افزود: ۱۲ طرح از این ۱۶ طرح تاکنون به بهره‌برداری رسیده است و ۴ طرح دیگر پیشرفت بین ۲۰ تا ۹۰ درصد داشته‌اند. بزرگترین طرح در حال اجرا در استان مرکزی با اعتباری بالغ بر ۲۴۲ میلیون دلار نیروگاه امیرکبیر است.

رئیس بانک صنعت و معدن عنوان کرد: اولویت ما کمک به شرکت‌هایی است که نیاز به اعتبار در گردش دارند تا بتوانیم وضعیت موجود را تثبیت کنیم. تسهیلات توسعه در اولویت بعدی قرار دارند و اولویت سوم نیز اتمام طرح‌های نیمه تمام است.

حسین مهری خاطر نشان کرد: در سال جاری بانک صنعت و معدن در استان مرکزی دو مورد واگذاری شامل شرکت نخ خمین و شرکت لاستیک پارس داشته است.  خوشبختانه ظرفیت لاستیک پارس از زمان واگذاری به بخش خصوصی تاکنون دو برابر شده است و وضعیت شرکت نخ خمین نیز درحال بهبود است.

مهری همچنین از همکاری استانداری در بررسی اهلیت متقاضیان این دو شرکت نیز تشکر کرد.

مسئول بانک صنعت و معدن ایران اظهار کرد: امسال در سطح کشور ۸۵ درصد افزایش پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ۲۳ درصد افزایش وصول مطالبات داشته‌ایم و امیدواریم امسال گام بزرگی در مسیر رونق تولید برداریم.

مهری در پایان گفت: بانک صنعت و معدن در سراسر کشور به حدود سه هزار طرح بزرگ و متوسط تسهیلات اعطا کرده است و بیش از 10 هزار واحد صنعتی نیز بخشی از سرمایه در گردش خود را از طریق این بانک تامین کرده‌اند. ۵۰ درصد از منابع بند الف تبصره ۱۸ به بانک صنعت و معدن اختصاص یافته است و در تخصیص این اعتبارات به واحدهای صنعتی و معدنی عملکرد موفقی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم این راه را ادامه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha