• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98072015124
  • منبع : منطقه جنوب تهران

فرماندار:

‌ورامین‌ ۱۷ هزار هکتار آبیاری نوین را اجرایی کرده است

‌ورامین‌ ۱۷ هزار هکتار آبیاری نوین را اجرایی کرده است

ایسنا/تهران ‌جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین‌، پاکدشت و ری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جلسه هماهنگی اجرای طرح ملی احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین‌، پاکدشت و ری به ریاست حسین کاغذلو فرماندار و با حضور مدیران استانی و شهرستانی و مشاور و مجری طرح در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه در خصوص واریانت جدید مسیر خط دوم انتقال پساب بحث و تبادل و نظر بین اعضاء جلسه انجام گرفت که از مصوبات این جلسه تهیه نقشه های مسیر جدید توسط پیمانکار و تحویل به دستگاههای راه و شهرسازی‌، جهاد کشاورزی و راهداری است.

همچنین بازدید میدانی مدیران مرتبط در هفته آتی و اتخاذ تصمیمات از دیگر مصوبات بود.

در این جلسه حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین با تشریح اهداف این پروژه گفت: با توجه به اینکه شهرستان ورامین قطب تولید محصولات کشاورزی استراتژیک بوده، لذا نیازمند تامین آب کشاورزی برای کشاورزان دشت خود است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح استفاده بهینه از آب در تعادل بخشی از آب های زیرزمینی و کاهش فرونشست ها می باشد.

فرماندار شهرستان ورامین افزود: نگاه ما برای انجام این طرح صرفا کشاورزی است و انتقال این آب هم جبران حق آبه ای را می کند که تاکنون به دشت ورامین اختصاص نیافته است.

کاغذلو خاطرنشان کرد: شهرستان ورامین تا کنون توانسته ۱۷ هزار هکتار آبیاری نوین را اجرایی کند.

وی افزود: همچنین اصلاح الگوی کشت باید در دستور کشاورزان قرار گیرد تا از هدر رفت آب جلوگیری به عمل آید که کشت پسته نمونه ای از اجرای این طرح است.

کاغذلو اظهار کرد: باید اذعان داشت که با وجود خشکسالی های گذشته، بارش یکسال و یکدوره تامین‌کننده آب سفره های زیر زمینی نیست و نمونه آن بارش ها و سیلاب اوایل سال بود که با وجود بارش های فراوان در تابستان تا حدودی با کمبود آب شرب مواجه شدیم که شهرستان های مجاور هم اکنون نیز با این مشکل گریبانگیر هستند.

فرماندار شهرستان ورامین بیان کرد: تشکیل شرکت های نظام بندی آب و ابیاری باید تشکیل شود تا از وضعیت آب موجود در دشت ورامین باخبر شویم و کشاورزان  بتوانند هریک به حق واقعی خود آب برداشت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به آنکه خط انتقال به لحاظ عبور از مناطق مسکونی و شهری، مشکلات زیست محیطی و اجتماعی پرشماری ایجاد می‌کند، بنابراین استفاده از لوله و انتقال پساب از طریق مجرای سرپوشیده در خط دوم و خارج از حریم شهری تا حد زیادی مشکلات فوق را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha