• یکشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98080502427

معاون ‌امور اقتصادی استاندار:

96 درصد خراسان رضوی تحت پوشش معین‌های اقتصادی قرار دارند

96 درصد خراسان رضوی تحت پوشش معین‌های اقتصادی قرار دارند

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر 96 درصد استان تحت پوشش معین‌ها قرار گرفته و تاکنون هزار و 105 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با برآورد 128 هزار میلیارد تومان در کنار الگوی مثلث اقتصادی و فرهنگی در شهرستان‌ها امضا شده است. 

به گزارش ایسنا، علی رسولیان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در سالن اجتماعات استانداری اظهار کرد: سه طرح مهم استان در حوزه کشف‌رود، حوزه آب منطقه‌ای و حاشیه شهر در حال اجراست. این طرح‌ها شامل احیای کشف‌رود، طرح نجات در هشت منطقه حاشیه شهر و طرح همیاران آب در جهت صرفه‌جویی و بهره‌وری مصرف آب در استان است.

وی در ارتباط با الگوی مثلث توسعه اقتصادی افزود: در استان الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در حال اجراست که مطابق با گفته مقام معظم رهبری و با هدف مردمی کردن اقتصاد و مشارکت مردمی فعالیت می‌کند، هدف این مثلث، توسعه مناطق به خصوص روستاهاست. ما در استان این ۱۲ منطقه را به ۱۰۲ شرکت منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و ملی واگذار کرده‌ایم و تمام این ۱۰۲ تفاهم‌نامه توسط ائمه جمعه و روسای دادگستری‌ شهرستان‌ها، فرمانداران، بخش خصوصی و نماینده شهرستان‌ها امضا شده‌ و کار در حال حاضر به حوزه عملیاتی و اجرایی رسیده‌است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی اضافه کرد:  92 درصد معین‌ها مربوط به بخش خصوصی‌ هستند یعنی شرکت‌های خصوصی قبول کرده‌اند تا در قالب یک کار خیرخواهانه، توسعه مناطق استان را بر عهده بگیرند.

رسولیان خاطرنشان کرد: سهم موسسات عمومی غیردولتی پنج درصد و بخش دولتی سه درصد است. در حال حاضر 96 درصد استان تحت پوشش معین‌ها قرار گرفته و تاکنون هزار و 105 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با برآورد 128 هزار میلیارد تومان در کنار الگوی مثلث اقتصادی و فرهنگی در شهرستان‌ها امضا شده است، 4 درصد این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش معدن، 36 درصد کشاورزی و 24 درصد در بخش خدمات است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha