• پنجشنبه / ۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98090704751
  • خبرنگار : 50081

/کتاب و کتاب‌خوانی/

نگاهی به کتاب «غنچه یاس کبود»

نگاهی به کتاب «غنچه یاس کبود»

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسؤول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتاب «غنچه یاس کبود» به شرح صلح امام حسن(ع) با معاویه و شهادت امام حسن(ع) می‌پردازد.

سمیرا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کتاب «غنچه یاس کبود» را هادی شریفی در 184 صفحه به رشته تحریر درآورده است که توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده و در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عرضه می‌شود.

وی افزود: این اثر از داستان ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) شروع می‌شود و در ادامه با ماجرای ولادت امام حسن(ع) ادامه پیدا می‌کند، این اثر در بخش‌های بعدی با روایت ماجراهای تاریخی مانند غدیر خم، رحلت پیامبر اکرم(ص)، حضرت فاطمه (س) و شهادت حضرت علی(ع) ادامه پیدا می‌کند و در فصول پایانی نیز به شرح صلح امام حسن(ع) با معاویه و شهادت امام حسن(ع) می‌پردازد.

کارشناس مسؤول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، تصریح کرد: نویسنده در این کتاب در کنار بهره‌مندی از شیوه بیان من راوی برای بیان داستان خود و در کنار استفاده از نثری موزون، با توانمندی، احادیث و روایات و نقل‌های ارائه شده در منابع دینی و تاریخی درباره زندگی ائمه را در خدمت متن داستانی کتاب درآورده است و همین مسأله منجر به این شده که داستان این کتاب با وجود اینکه روایت تاریخی شنیده شده‌ای دارد، برای مخاطب بسیار خواندنی شده و نگاه تازه‌ای به این بخش از تاریخ اسلام را در دید مخاطبان ایجاد کند.

اسدی عنوان کرد: به گفته شریفی این اثر با ویرایش «سید مهدی شجاعی» منتشر شده است. شریفی برای روایت تاریخی خود در این کتاب مخاطبش را به بیش از ۷۵ اثر دینی و تاریخی در این زمینه ارجاع داده است که در آنها منابع روایی اهل سنت نیز به چشم می‌خورد و از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به ارجاع احادیث پیرامون فضایل اهل بیت(ع) به کتب اهل سنت اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha