• چهارشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98091309269
  • خبرنگار : 50005

گزارش ایسنا از چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات در تبریز+عکس/ ثبت نام ۴۲ نفر

گزارش ایسنا از چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات در تبریز+عکس/ ثبت نام ۴۲ نفر

ایسنا/آذربایجان شرقی چهارمین روز ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به کار خود پایان داد. از چهره های شناخته شده ای که امروز ثبت نام کردند می توان به عشرت شایق و سید محمدرضا میرتاج الدینی نمایندگان اسبق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و سردار عزت الله جعفری مدیرکل پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اشاره کرد.

از همان دقایق اولیه چند داوطلب وارد فرمانداری تبریز شدند.

به گزارش ایسنا، عشرت شایق، اولین بانوی سیاسی داوطلبی است که راس ساعت ۸:۳۰ وارد فرمانداری تبریز شد؛ او متولد ۱۳۴۲ دارای مدرک دکترای روابط بین الملل بوده و در مجلس هفتم نیز به عنوان نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو به مجلس راه یافته بود؛ شایق، پژوهشگری ارشد صدا و سیما، ایده پردازی فرهنگی و اجتماعی و مشاور پارلمانی صدا و سیما را در کارنامه خود دارد و به مدت ۲۷ سال در آموزش و پرورش تبریز فعالیت داشته است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: زنان، دارای ذهنی خلاق و وجودی فعال هستند، انقلاب اسلامی نیز انقلاب پابرهنگان بود اما این قشر امروز سهمی ندارد، از این رو آمده‌ایم تا انقلابی گری ابتدای انقلاب را احیا کنیم.

وی با تاکید بر این‌که من یک فرد انقلابی هستم و همواره انقلابی حرکت خواهم کرد، افزود: دبیر جمعیت ایثار گران انقلاب اسلامی استان بوده  و به این تشکیلات حزبی وابسته هستم.

شایق با تاکید بر این‌که مجلس دهم، مجلس خسران بود، افزود: این موضوع در نتیجه ضعف عملکرد نمایندگان بود که آن هم به ضعف شخصیت ها و سابقه قبلی بازمی‌گردد، چرا که سخنانی که امروز می‌گویند سال پیش نمی‌گفتند. چرا امروز که آقای لاریجانی اعلام کرده نیست، گارد گرفته‌ و پسر شجاع شده‌اند؟ مجلس دهم به حد کافی خسارت رسانده و ای کاش نمایندگان فعلی مجلس، اصلا ثبت نام نکنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر روند پرونده پیگیری زمین خواری هفت هزار هکتاری در دوره هفتم مجلس، گفت: این پرونده، جزو پرونده هایی بود که  بایکوت خبری شد. این پرونده  از سد شهید مدنی تا باباباغی زمینی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار را شامل می‌شد که توسط یک سازمان غیرمصوب وابسته به شهرداری طی صورت جلسه ای با چهار اداره بصورت غیرقانونی واگذار شده بود. ما در مجلس هفتم این موضوع را به عنوان بزرگترین پرونده زمین خواری پیگیری کردیم و کار را به نتیجه رساندیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارزیابی عملکرد نمایندگان زن مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: مجلس دهم مجلس خسران بود و این مجلس، نمی‌تواند بگوید که کار خاصی کرده ام، هرآنچه کرده نیز در روال عادی بوده؛ برخی خانم‌ها که کلماتی چون "به نام خداوند رنگین کمان" را می‌گویند، یا جایگاه مجلس را نشناخته‌اند، یا تشکیلاتی بوده‌اند.

وی در ادامه گفت: به کسی می‌توان نمره داد که انشایش را نوشته باشد، اما وقتی چیزی ننوشته نمی‌توان نمره‌ای داد.

حضور مسنترین داوطلب انتخابات در فرمانداری تبریز

غفار فرزدی مسنترین داوطلبی است که  ساعت ۱۰:۳۳ صبح جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. وی در گذشته عضو نهضت آزادی ایران بوده و همچنین معاونت استانداری و فرمانداری تبریز را در کارنامه خود دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز بوده است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: بنده فعال سیاسی هستم و آخرین سالی است که در انتخابات مجلس شرکت می‌کنم. در تمامی دوره ها در انتخابات شرکت کرده‌ام که گاه تایید و اکثرا نیز به دلیل تعلق به احزاب، رد صلاحیت شده ام. در سال ۹۰ نیز دکتر احمدی‌نژاد با ۲۸ سال سابقه کار، بازنشسته‌ام کرد، چراکه مخالف برنامه های احمدی‌نژاد بودم.

وی در خاتمه گفت: بنده فردی شناخته شده هستم و اگر شورای نگهبان تایید کند به عنوان داوطلب آمادگی دارم و هدف بنده رساندن مجلس به جایگاه اصلی آن است، چراکه مجلس باید در راس امور باشد.

محمد علی شریفی(متولد ۶۱)، با مدرک کارشناسی ارشد عمران-سازه دیگر داوطلبی است که جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد؛ وی عضو انجمن انبوه سازان آذربایجان بوده و هدف خود را اشتغالزایی و رفع مشکلات مردم عنوان کرد. وی معتقد است احزاب در جامعه کاری نکرده‌اند و بدین جهت بصورت مستقل و برای خدمت به مردم در انتخابات شرکت می‌کند.

پای قهرمان جهان هم به فرمانداری تبریز باز شد

افشین یاری(متولد ۶۵) با مدرک کارشناسی ارشد طراحی شهری دیگر داوطلبی است که وارد فرمانداری تبریز شد؛ به گفته خودش قهرمان جهان در رشته ورزش های رزمی بوده و کارمند شهرداری تبریز است و به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست. او خود را نماینده ورزشکاران و جوانان دانست و گفت: پیرو فرمایشات رهبری مبنی بر وظایف جوانان در جامعه و توانایی‌های خود، پا در عرصه انتخابات گذاشته‌ام.

وی افزود: بنده خود، جوان هستم و در این شهر زندگی می‌کنم، از این رو به مشکلات جوانان و جامعه آگاه بوده و بر خود وظیفه دیدم که در راستای حل مشکلات پیشقدم شوم.

سردار عزت الله جعفری(متولد ۱۳۴۱)، با مدرک کارشناسی ارشد علوم دفاعی و دکتری مدیریت استراتژیک دیگر داوطلبی است که ساعت ۱۱:۴۵ جهت نام وارد فرمانداری تبریز شد. وی مدیرکل پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بود که سال پیش مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شده و بلافاصله به عنوان مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در امور شمال غرب کشور منصوب شد. جعفری، عضو حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) نیز هست.

جعفری در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که گفتمان ما گفتمان انقلابی و تشکیل مجلس انقلابی و موثر است که به درد مردم بخورد، افزود: مجلس دهم به ماموریت خود به خوبی عمل نکرد و بنده نیز طبق تشخیص خود و در جهت حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران و همچنین شرایط منطقه و وضعیت اقتصادی جامعه وارد این عرصه شدم تا بتوانیم اقداماتی در جهت اصلاح امورات انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اولین هدف بنده ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در راستای مقابله با تهدیدات دشمن بوده و مردم در انتخابات پیش‌رو نیز با مشارکت حداکثری خود مشت محکمی بر دشمنان جمهوری اسلامی ایران خواهند زد، افزود: جمهوری اسلامی ایران پیشرفته ترین قانون را داراست، چرا که بر گرفته از احکام الهی است.

وی با تاکید بر این‌که آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای آباد کردن دین و دنیای مردم بوده و همچنین آرامش و رفاه مردم نیز از آرمان های انقلاب اسلامی است، گفت: بنده نیز بر اساس اسناد بالادستی نظام، برنامه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و کشاورزی پیش‌بینی کرده‌ام که پیشنهاد توسعه کشت گلخانه ای و همچنین تقویت استارتاپ‌ها در راستای توسعه اشتغال از جمله آن است.

جعفری با بیان این‌که شفافیت حرف اول و آخر ما هست، افزود: اولین گام در راستای شفافیت نیز "شفافیت رای نمایندگان در مجلس" است، زمانی که وزیری استیضاح شده و سپس دوباره رای می‌آورد، نشان از لابی‌گری است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که رییس قوه قضائیه در آستانه عید آماری مبنی بر بازگردانده شدن هزاران میلیارد تومان به بیت المال می‌دهند، گفت: برخی می‌گویند که با بگیرو ببند نمی شود با فساد مبارزه کرد، در حالی که چنین نبوده و آثار حرکات قوه قضائیه در مبارزه با فساد بر همگان آشکار است.

وی در ادامه متذکر شد: شفافیت در رای، شفافیت در واگذاری بنگاه‌های اقتصادی، جلوگیری از ایجاد شرکت‌های خصولتی و شفافیت در استخدام‌ها از جمله تاکیدات و محور حرکت بنده است، چراکه با شفافیت می‌توان به قله های پیشرفت رسید.

شهرام حسین نژاد دانشور ( متولد ۱۳۵۵) در ساعت ۱۲:۰۵  دقیقه جهت ثبت نام وارد فرمانداری تبریز شد. وی فعال حوزه های سیاسی فرهنگی اجتماعی و رسانه است و همچنین مسئول شورای سیاست گذاری حزب همت بوده و هدف خود را عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای عمل به گام دوم انقلاب و شرکت جوانان در انتخابات اعلام کرد وی دارای مدرک دکترای مهارت های کسب و کار بوده و هم اکنون مدیرمسئول روزنامه های کار ایران و تکلیف است.

یوسف امید (۵۸ ساله) ساعت ۱۳:۳۵ دقیقه بدون همراه و تشریفات وارد محل ثبت نام کاندیدا ها شد. وی بازنشسته فرهنگی و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و مدیریت تحول است. وی هدف خود را از شرکت در انتخابات عمل به فرمایشات رهبر انقلاب عنوان کرده و گرایش خود را از طیف اصولگرایان معرفی کرد.

جابر صفایی (متولد ۱۳۶۲) داوطلب جوان دیگری بود که ساعت ۱۵:۵۵ دقیقه وارد فرمانداری تبریز شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران و سازه بوده و شاغل در شورای شهر است. وی حزب خود را مستقل اعلام کرده و هدف خود را در شرکت در انتخابات حضور بیشتر جوانان عنوان کرد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی دومین داوطلب روحانی است که ساعت ۱۵:۴۵ جهت نام نویسی وارد فرمانداری تبریز شد؛ او متولد ۱۳۴۱ دارای مدرک تحصیلات فقه و اسلام و دکترای مدیریت استراتژیک و نیز نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم و هشتم بوده؛ میرتاجدینی، 10 سال حضور در مدیریت های مختلف دولت و مجلس را در کارنامه خود دارد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: تجربه 10ساله ام در مجلس و دولت را متعلق به مردم آذربایجان می دانم و برای حمایت از آنها و حل مشکلاتشان پا به کارزار انتخابات نهاده ام.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی مجلس دهم را فاقد برنامه راهبردی دانسته و خاطرنشان کرد: عملکرد این دوره از مجلس خروجی مشخصی نداشته اما به این معنا نیست که در این دوره نماینده خوب هم نداشتیم بلکه بعضی از نمایندگان استانی کارآمد بودند ولی دلیل ناموفق بودن آنها عدم وجود وحدت میان نمایندگان استانی بود.

وی با بیان اینکه مجلس دهم در بحث نظارت نیز موفق نبود، افزود: دادن رای اعتماد به وزرای میلیاردی عملکردی بود که متناسب با تفکر انقلابی نبود.

میرتاج الدینی یادآور شد: در بحث قطار مشهد-تبریز باوجود اقدام نمایندگان استانی اما استیضاح وزیر مرتبط نتیجه بخش نشد.

نماینده ادوار گذشته مجلس با اعلام اینکه مجلس به روزمرگی دچار شده است، گفت: مجلس به دلیل ریل گذاری برای مملکت از جایگاه بالایی برخوردار است و بهتر است برای کارآمد شدن مجلس ترکیبی از نمایندگان باتجربه و جوان باشد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات نگاه از جوانح مختلف لازم است، ابراز کرد: گرایش من به انقلابی گری و اصولگرایی است و برای حل مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی برنامه هایی در نظر دارم.

میرتاج الدینی در تشریح برنامه های سطح استانی و ملی خود، گفت: اصلاح نظام بانکی، مسکن، اشتغال و حل مشکلات جوانان از جمله اهداف من بوده همچنین توجه بر توزیع عادلانه ثروت و حمایت از قشر مستضعف نیز لازم است.

کاندیدای یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی دررابطه با افزایش تعاونی های عمومی تاکید کرد: ما در استان دارای چهار تعاونی توسعه و عمران هستیم که یکی از دیگر اهداف من احداث تعاونی در تبریز با اکثریت عضو است.

وی با یادآوری اینکه آذربایجان شرقی دومین استان معدنی در کشور است، گفت: باید به ظرفیت های استان ازجمله کشاورزی، صنعت و معادن نیز توجه ویژه کنیم.

کاندیدای انتخابات مجلس درخصوص فعالیت در دوره احمدی نژاد گفت: من جزو کابینه دولت احمدی نژاد بودم نه وابسته به جریان آن و درمورد لیست اصولگرایان نیز باید بگویم که لیست استانی این جریان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس اعلام خواهد شد.

ثبت نام ۴۲ نفر داوطلب در روز چهارم / اکثرا داوطلبان از قشر کارمندان و مشاغل آزاد بودند

فرماندار تبربز با بیان اینکه در چهارمین روز نام نویسی مجلس شورای اسلامی ۴۲ نفر ثبت نام کردند، گفت: ۴۰ نفر از این داوطلبان آقا و دو نفر آنها خانم هستند.


بهروز مهدوی در پایان چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه اظهار کرد: در مجموع چهار روز نام نویسی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۰۳ نفر ثبت نام کردند که ۱۱ خانم  و ۹۲ آقا است.

وی افزود: در فراوانی تحصیلات ۱۲ نفر دارای مدرک دکترا، ۷۵ نفر فوق لیسانس، ۱۲ نفر لیسانس و ۳ نفر هم حوزوی و یک نفر نیز دارای مدرک فوق دیپلم است.

فرماندار تبریز ادامه داد: از نظر فراوانی سنی داوطلبین از  ۴۱ سال تا ۶۰ سال و در شغل های کارمند و آزاد نام نویسی کردند.

مهدوی با بیان اینکه ۱۹ نفر از داوطلبین ایثارگر و۸۴ نفر از آنها غیر ایثارگر بوده اند، گفت: ۵ نفر از داوطلبین سابقه نمایندگی داشته و  ۹۸ نفر آنها نیز بدون سابقه نمایندگی ثبت نام کردند.

وی با اشاره به حضور ۲۰ نفر که سابقه داوطلبی در ادوار گذشته داشتند، خاطرنشان کرد: امروز ۴۲ نفر داوطلب نام نویسی کردند که ۴۰ نفر آنها آقا و دو نفر نیز خانم بودند و میانگین سنی آنها نیز ۴۴ سال بود.

گزارش ایسنا از نخستین روز ثبت نام از داوطلبان در تبریز+عکس

گزارش ایسنا از دومین روز ثبت نام داوطلبان در تبریز+عکس

گزارش ایسنا از سومین روز ثبت نام از داوطلبان در تبریز+عکس

این خبر تکمیل می‌شود... 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha