• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98091611364
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین:

کسی که شام و ناهار انتخاباتی می‌دهد مجرم است

کسی که شام و ناهار انتخاباتی می‌دهد مجرم است

ایسنا/قزوین رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: کسی که در ایام انتخابات شام و ناهار و یا هدایای نقدی و غیرنقدی برای اخذ رأی می‌دهد مرتکب جرم شده است.

محمدتقی صفری طی بازدید از ستاد انتخابات شهرستان قزوین اظهار کرد: هفته‌ای که سپری شد هفته ثبت‌نام بود بااین‌حال برخی به سمت‌وسوی رفتارهای نمایشی رفتند و خواستند از ثبت‌نام برای تبلیغات استفاده کنند.

وی افزود: این افراد خطا کردند و اخطار گرفتند چراکه اقدام آنان نشان‌دهنده عدم التزام به قانون اساسی است و اگر این افراد اصرار بر قانون‌شکنی داشته باشند بدین طریق عدم پایبندی آنان به قانون اثبات می‌شود.

عضو هیئت نظارت استان قزوین اظهار کرد: از امروز که ثبت‌نام تمام می‌شود تا زمان رسمی آغاز تبلیغات، هرگونه تبلیغات ممنوع است چراکه قانون برای تبلیغات، بازه زمانی مشخص تعریف کرده است و تبلیغات باید در زمان مجاز انجام شود.

وی تأکید کرد: توجه داشته باشید اگر فردی به قانون احترام نمی‌گذارد طبیعتاً به حقوق مردم نیز احترام نمی‌گذارد، افرادی که منشور اخلاقی را امضا می‌کنند ولی خلاف منشور عمل می‌کنند به حقوق مردم احترام نمی‌گذارند.

صفری بیان کرد: پرداخت هدیه نقدی و غیرنقدی برای کسب رأی رفتار مجرمانه است و فرقی نمی‌کند که هدیه به چه شکلی باشد و تحت هر عنوان پرداخت هدیه جرم است.

وی تأکید کرد: انتخابات ۲۴ فرایند دارد که دستگاه‌های نظارتی بر تمامی این فرایندها نظارت می‌کنند و اگر تخلفی در هر دوره رخ دهد با آنان برخورد می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان قزوین با اشاره به دلایل رد صلاحیت یادآور شد: اعلام عمومی رد صلاحیت‌ها نداریم و دلایل آن به‌صورت شفاف به همراه مستندات به خود کاندیدا اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: عدم استقبال نخبگان و قهر نخبگان وجود ندارد و ثبت‌نام زیادی صورت گرفته است که آن‌هم به دلیل نقص قانون است، شورای نگهبان مکرراً به قانون انتخابات انتقاد دارد اما مکلف به رعایت قانون است.

صفری تصریح کرد: تا به امروز به هرکسی که کاروان تبلیغاتی راه انداخته است اخطار جدی دادیم، تغییر در قانون انتخابات سال ۹۵ انجام شد و دایره خریدوفروش رأی وسعت پیدا کرد قبلاً تنها به‌صورت مستقیم با پول رأی می‌دادند اما با تغییر قانون موارد بیشتری صورت گرفته است.

وی افزود: کسی که شام و ناهار می‌دهد رفتار مجرمانه انجام داده است، اگر فردی برای اخذ رأی هدایای نقدی و غیرنقدی، خریدوفروش رأی انجام داد به ما گزارش دهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha