• یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98091712352
  • خبرنگار : 50160

رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد

افزایش ۱۹ درصدی داوطلبان حضور در انتخابات مجلس از زنجان

افزایش ۱۹ درصدی داوطلبان حضور در انتخابات مجلس از زنجان

ایسنا/زنجان رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه تدابیر و اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در استان انجام شده است، گفت: در مهلت قانونی ثبت‌نام در چهار حوزه انتخابی استان، ۲۲۳ نفر شامل ۲۱ زن و ۲۰۲ مرد ثبت‌نام کردند.

خدابخش مرادی‌نافچی در نشست خبری با بیان اینکه برای حضور در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاهد افزایش ۱۹ درصدی داوطلبان حضور در انتخابات هستیم، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات از حوزه انتخابی زنجان و طارم ۱۳۴ نفر شامل ۱۴ نفر زن و مابقی مرد، خدابنده ۳۷ نفر داوطلب که شامل دو داوطلب زن و ۳۵ متقاضی مرد، حوزه انتخابی ماه‌نشان، ایجرود، بوغداکندی و قلتوق ۲۲ نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که شامل دو نفر زن و ۲۰ نفر مرد و حوزه انتخابی ابهر، خرم‌دره و سلطانیه ۳۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی تصریح‌ کرد: در بررسی ترکیب جنسیتی مشاهده می‌شود که ۹۱ درصد مرد و ۹ درصد زنان هستند و این در شرایطی است که در مجلس دهم ۴ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دادند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه بیشترین افراد داوطلب در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ ساله و کم‌ترین ۶۶ تا ۷۰ ساله هستند، افزود: رویکرد ستاد انتخابات در این دوره انتخابات، توجه به دو راهبرد میزان رای ملت است و رای حق‌الناس است و در این دو محور تلاش خواهیم کرد.

 رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تصریح کرد: عهدی بسته‌ایم که مجریان انتخابات دو اصل را مورد توجه قرار دهند؛ بی‌طرفی در انتخابات و رعایت اصل امانت‌داری و نکته دیگر قانون را فصل‌الخطاب خود می‌دانیم.

این مسئول ادامه داد: انتخابات چهار رکن دارد که رکن اول مشارکت است تا با بهره‌گیری از فرصت‌های قانونی برای فرصت‌سازی در انتخابات استفاده کنیم. امنیت دومین رکن انتخابات بوده و در این مسیر اتخاذ تدابیر لازم و تدوین برنامه برای حفظ تامین و ارتقای امنیت عمومی جامعه را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های امنیتی لازم اتخاذ شده است، ادامه داد: تقویت و تبیین احساس امنیت در ‌جامعه را نیز جزو وظایف خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم سلامت انتخابات را در کنار بی‌طرفی و قانونمندی مدنظر قرار دهیم. به‌عنوان مجری انتخابات به هیچ‌کس که از منابع عمومی برای تبلیغات استفاده می‌کند، حق ندارد له یا علیه در انتخابات استفاده کند و نظارت لازم در این رابطه انجام خواهد شد.

مرادی با اشاره به اینکه رقابت در انتخابات حائز اهمیت است، گفت: در استان زنجان امر ثبت‌نام انجام شده و همه افراد اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی استانی اعلام شده و در مهلت قانونی تبلیغات انجام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه بعد از دستور وزیر کشور مبنی بر شروع انتخابات، هیئت‌های اجرایی در ۸ فرمانداری و ۱۰ بخشداری در استان تشکیل شد، یادآور شد: در هیئت‌های اجرایی ۱۹۸ نفر در قالب این هیئت‌ها امر اجرای انتخابات را انجام می‌دهند. ۹۷ درصد این افراد مرد و ۳ درصد زن هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه تا امروز مانورهایی را برای بررسی مشکلات انفورماتیک انجام داده‌ایم، گفت: آسیب‌شناسی انتخابات گذشته را انجام داده و هیئت‌ها شعبه به شعبه موارد را بررسی کردند تا موارد را برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha