• سه‌شنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 98091914166
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد:

۳ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان؛ سهم چهارمحال و بختیاری از بودجه ۹۹

۳ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان؛ سهم چهارمحال و بختیاری از بودجه ۹۹

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: بودجه لحاظ شده برای استان در لایحه بودجه سال ۹۹، ۳ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان بوده که سهم استان از بودجه کشور، ۱.۵۴ درصد است.

علی شهریارپور ۱۹ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال ۹۹ توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری براساس رتبه‌بندی از لحاظ اعتبار رتبه ۲۴ را داراست.

وی افزود: بودجه لحاظ شده برای چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه سال آینده، ۳ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان بوده که سهم استان از بودجه کشور ۱.۵۴ درصد است.

شهریارپور با اشاره به اینکه درآمدهای عمومی استان در بودجه سال آینده رشد داشته است، تصریح کرد: بالا بودن نرخ رشد درآمدهای عمومی استان در اجرای بودجه مشکل‌ساز خواهد شد، زیرا نرخ رشد پیش‌بینی شده بالاتر از ظرفیت‌های درآمدی استان است و عملکرد درآمدهای سال گذشته نشان می‌دهد به مبلغ پیش‌بینی شده نخواهیم رسید که باید نمایندگان مجلس پیگیری کنند تا این رقم اصلاح شود.

وی بیان کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات پیش‌بینی شده استان اعم از هزینه‌ای و تملک دارای‌های سرمایه‌ای ۱۴۳۷میلیارد تومان بوده که نرخ رشد این اعتبارات ۱۳.۷۶ درصد است، در صورتی که متوسط رشد استان‌های کشور در بودجه، ۹.۲۹ درصد است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: اعتبارات هزینه‌ای عمومی استان از ۲۳۸ میلیارد تومان به ۲۷۳ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آتی رسیده که درصد افزایش این اعتبارات در استان‌های کشور ۱۲ درصد بوده و در چهارمحال و بختیاری ۱۴.۶۳ درصد افزایش داشته است، همچنین سهم نسبی چهارمحال و بختیاری از استان‌های کشور از ۱.۹۳ درصد در سال ۹۸، به ۱.۹۷ درصد در سال ۹۹ رسیده است.

وی افزود: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از ۹۹۱ میلیارد تومان به ۱۱۴۶ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۹ رسیده است.

شهریارپور گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شامل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، اعتبارات قانون استفاده متوازن و اعتبارات ملی و استانی پیوست شماره یک است که اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌‎ای استانی از ۱۶۶ میلیارد تومان به ۱۹۱ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۹ رسیده که نسبت به اعتبارات سال ۹۸، ۱۴.۶۷ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اعتبارات ملی و استانی پیوست شماره یک، از ۵۹۶ میلیارد تومان به ۷۲۷ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۹، رسیده که درصد افزایش استان‌های کشور در این اعتبارات ۱۵ درصد بوده در حالی که میزان اعتبارات ملی و استانی چهارمحال و بختیاری ۲۱.۹۴ درصد افزایش داشته است.

شهریارپور خاطرنشان کرد: اعتبارات ملی و استانی پیوست شماره یک صرف پروژه‌های مهم استان از جمله راه‌آهن، محور شهرکرد - بروجن- لردگان، پروژه انتقال آب بن- بروجن، راه ارتباطی ناغان- دوپلان- کارون۴، محور شهرکرد- بازفت و ... خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha