• پنجشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98092115788
  • خبرنگار : 50204

تا پایان ۹۹؛

۴۰ هزار مترمربع به فضای فرهنگی استان مرکزی اضافه می شود

۴۰ هزار مترمربع به فضای فرهنگی استان مرکزی اضافه می شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت های خوب استان در حوزه فرهنگ و هنر، حداکثر تا پایان سال آینده، ۴۰ هزار مترمربع فضای فرهنگی به فضاهای فرهنگی استان مرکزی اضافه خواهد شد.

سیدعلی آقازاده در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که امروز در اراک برگزار شد، اظهار کرد: سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از آخرین سفر وزیر وقت ارشاد به استان مرکزی، صورت گرفته که امیدواریم این سفر با این وقفه طولانی برکات خوبی برای استان و اهالی فرهنگ و هنر به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از مفاخر کشور از استان مرکزی برخاسته‌اند، گفت: استان مرکزی علاوه بر ویژگی‌های خوب در حوزه علم و اندیشه و فرهنگ و سابقه غنی فرهنگ و هنر، به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور و هشتمین استان در حوزه تولیدات کشاورزی نیز شناخته شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی دارای رتبه در کشور در عرصه‌های صنعت، تولید و کشاورزی و از طرفی داری ظرفیت‌های مناسب در حوزه فرهنگ و هنر است که نیاز است به عنوان یک استان ویژه مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده نکاتی را به عنوان نوید برای اهالی فرهنگ و هنر بیان کرد و گفت: حداکثر تا پایان سال ۹۹ بیش از ۴۰ هزارمترمربع در سرانه‌ها و ساختمان ها و اماکن مربوط به فرهنگ و هنر و رسانه استان بهره‌برداری خواهد شد.

وی در خصوص تالار مرکزی اراک اضافه کرد: تالار مرکزی اراک، در سال گذشته به دلیل کمبود اعتبار تکمیل نشد که امیدواریم با توجه به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی این تالار و با تامین اعتبار، سال آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار مرکزی در خصوص کتابخانه مرکزی نیز گفت: این کتابخانه با ظرفیت بیش از ۱۵ هزار مترمربع یکی از بزرگترین کتابخانه‌های کشور است که امیدواریم با عملیاتی شدن قول نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر تخصیص ۵ میلیارد تومان به این پروژه و تخصیص ۵ میلیارد تومان از منابع استانی، این پروژه نیز تکمیل و تا پایان سال مجموع ۴۰ هزار مترمربع فضای فرهنگی به استان اضافه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha