• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98100302318
  • منبع : منطقه جنوب تهران

رئیس اداره ثبت احوال قرچک:

۱۸۵۲ نوزاد در قرچک متولد شدند

 ۱۸۵۲ نوزاد در قرچک متولد شدند
عکس تزئینی است

ایسنا/تهران رئیس اداره ثبت احوال قرچک با بیان اینکه امیرعلی، امیرحسین و سامیار ۳ نام پرطرفدار در شهرستان قرچک بوده است، گفت: در دختران نیز فاطمه، حلما و زهرا پر طرفداران ۹ ماه اخیر در این شهرستان بوده‌اند.

محمدحسن سلطانی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز ثبت احوال، اظهار کرد: ثبت احوال با توجه به در اختیار داشتن ملیت افراد و تابعیت‌ها مهم تلقی می‌شود.

سلطانی افزود: مهم‌ترین وظیفه ثبت احوال ثبت ولادت و مرگ ومیر و ازدواج است و طی ۹ ماهه اخیر در شهرستان قرچک ۱۸۵۲ ولادت، ۴۶۰ فوت و ۷۴۸ ازدواج به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری توسط ثبت احوال قرچک ۶ هزار ۹۵۸ شناسنامه مکانیزه صادر شده است، گفت: تعداد ۱۹ هزار و ۷۴۸ در خواست ثبت نام کارت هوشمند نیز در این شهرستان به ثبت رسیده و بیش از ۸۹۷ مورد مغایرت سجلی در هیأت حل اختلاف اداره مطرح و اصلاح شده است.

رئیس اداره ثبت احوال قرچک با بیان اینکه امیرعلی، امیرحسین و سامیار ۳ نام پرطرفدار در شهرستان قرچک بوده است، اظهار کرد: در دختران نیز فاطمه، حلما و زهرا پر طرفداران ۹ ماه اخیر در این شهرستان بوده‌اند.

سلطانی بیان کرد: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مکاتبات و استعلام‌های قضائی طی این ۹ ماه صورت گرفته و هزار و ۷۱ عدد نیز در خواست صدور کارت ملی المثنی و ۳۴ تغییر نام و ۲۲۱ مورد نیز تغییر نام خانوادگی را داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: در این شهرستان شناسنامه را بین ۳ تا ۷ روز چاپ و به شهروندان تحویل داده شده و در مواردی یک روزه تحویل داده می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه ثبت واقعه وفات و ولادت یکی مشکلاتی است که در این واحد با آن روبرو هستیم و در این راستا مردم به موقع برای ثبت ولادت و وفات مراجعه نمی‌کنند اظهار کرد: برای ولادت ۱۵ روز زمان و برای وفات نیز ۱۰ روز مهلت دارد که ثبت شوند متأسفانه به علت مهاجرپذیر بودن مردم در قرچک و رفتن به شهرستان‌های خود شناسنامه برای ثبت و باطل شدن آورده نمی‌شود و پس از مهلت قانونی مراجعه می‌کنند که مجازات قانونی دارند و باید به دادگاه ارجاع داده شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha