• شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98102116198
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد

کاهش ۲ درصدی واردات از مرز آستارا

کاهش ۲ درصدی واردات از مرز آستارا

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۸۹ هزار و ۳۳۳ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۷۵ هزار و ۹۵ تن کالا از استان ترانزیت شده است، اظهار کرد: از این مقدار ۱۴۹ هزار و ۳۲۵ تن از مرز آستارا و ۲۵ هزار و ۷۷۰ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی افزود: طی مدت مذکور ۵۴ هزار و ۴۰۲ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۱۲۰ هزار و ۶۹۳ تن کالای ترانزیتی از استان خارج شده است که به ترتیب شاهد کاهش ۶۹ درصدی ترانزیت ورودی استان و ۴۵ درصدی ترانزیت خروجی استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان انواع پنبه، حبوبات، سیب زمینی و برنج را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت یاد شده دانست و تصریح کرد: در این مدت ۸۹ هزار و ۳۳۳ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش داشته است.

نازک کار عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در ۹ ماهه سال جاری را انواع تخته، گوشت و نخود دانست و تصریح کرد: طی این مدت همچنین بالغ بر ۴۶۵ هزار تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است. میوه و تره بار انواع کاشی و سنگ های ساختمانی نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در ۹ ماهه سال جاری بودند.

وی با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۱۷ دستگاه کامیون و شش دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا، خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار و ۹۹۱ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۳۰ هزار و ۵۶۴ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اضافه کرد: طی این مدت ۸۹۵ دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و ۹۰۵ دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شدند.

وی همچنین به تشریح وضعیت تردد ۹ ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخت و گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری با میانگین تردد روزانه ۵۲۲۷ نفر مسافر، ۷۱۵ هزار و ۳۸۸ نفر مسافر وارد و ۶۹۵ هزار و ۷۷۵ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

نازک کار یادآور شد: چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۲۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در حال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت می باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha