• سه‌شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98110100718
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

۱۶ کارواش غیرمجاز از آب خانگی برای شستشو استفاده می کنند

۱۶ کارواش غیرمجاز از آب خانگی برای شستشو استفاده می کنند

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت:شهرداری شهر اسدآباد روزانه ۳۷ هکتار آبیاری فضای سبز شهری را انجام می دهد که در این راستا قطره ای از آب شرب شهری استفاده نمی کند.

مجید درویشی سه شنبه یکم بهمن ماه در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۴۷ واحد کارواش بوده که از این تعداد ۲۳ واحد غیر مجاز بوده و از این تعداد واحد غیر مجاز ۱۶ واحد از آب خانگی برای شستشوی خودروهای مشتریان استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه چهار مورد از واحدها نیز انشعاب آب آنان پشت کنتوری بوده که انشعابشان قطع و به دادگستری معرفی شده اند،خاطر نشان کرد:هر کارواش برای شستشوی یک خودرو در شهرستان به صورت میانگین به ۲۰ لیتر آب نیاز دارد و کارواش های اسدآباد روزانه ۶۰۰ لیتر و ماهیانه ۸۰۰۰ لیتر مصرف آب دارند که با توجه به آب مصرفی کارواش ها از آب شرب این امر قابل توجیه نبوده و مصرف عمومی را تحت شعاع خود قرار می دهد.

درویشی با اشاره به اینکه وجود ۴۷ کارواش در سطح شهرستان اسدآباد با توجه به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری و وجود تعداد ۶۰ هزار خودرو بسیار است، تصریح کرد:برای کارواش های جدید دیگر نباید مجوزی صادر شود و کارواش های در حال فعالیت نیز باید برای مصارف خود مجهز به سیستم کم مصرف بوده و از آب غیر شرب استفاده کنند.

وی اضافه کرد:در همین راستا اداره صمت شهرستان با همکاری اداراتی چون برق ،امور آب ،شهرداری ضوابط و دستورالعمل لازم را با توجه به حداقل هایی که لازم است با رویکردی که آب شرب حفاظت شود تدوین کرده و در چارچوب آن کارواش ها با امکانات جدید و به روز در شهرستان فعالیت داشته باشند.
درویشی خاطر نشان کرد:تا زمانی که این دستورالعمل تدوین و اجرایی می شود استعلام کارواش ها از شرکت برق و آب در برنامه کاری باشد که از چه نوع آب و برق برای شستسوی خودروها استفاده می کنند .

فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره به رودخانه روستای گردشگری ملحمدره و آلودگی و ریختن زباله در رودخانه این روستا گفت: آلودگی رودخانه های اسدآباد ناشی از زباله ها در دستور کار قرار دارد و روستای گردشگری ملحمدره با توجه به هدف گردشگری بودن نیاز است به صورت ویژه مورد   بررسی قرار گرفته و مشکل آن سریعتر مرتفع شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهرستان اسدآباد دارای ۳۰۰حلقه چاه غیر مجاز بوده که از این تعداد چاه غیر مجاز ۲۴۳ حلقه مسدود شده و مابقی نیز یا در حال اخذ پروانه هستند و یا اینکه در راستای  انسداد در دست اقدام قرار دارند.

استان همدان پیشرو در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب 

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان همدان نیز با بیان اینکه در راستای جلوگیری از افت آب و افزایش سطح آب های زیرزمینی  استان همدان یکی از استان های پیشرو در اجرای طرح تعادل بخشی منابع  آب قرار دارد تصریح کرد: در راستای صدور تخصیص آب صنعتی ۲۰۰ هزار مترمکعب به دشت اسدآباد  ظرفیت برداشت تخصیص داده شده که کل این میزان ظرفیت  به گلخانه های  شهرستان واگذار شده است .

مرتضی احمدی رحمت افزود: برای اینکه کشت های فضای باز را به گلخانه تبدیل کنیم شرکت آب منطقه ای استان از احداث گلخانه ها به هر میزان که باشد استقبال خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۰ دشت اسدآباد ممنوعه اعلام شد،خاطر نشان کرد: در حال حاضر دشت اسدآباد از جمله دشت هایی بوده که در آن بحث فرونشست مطرح است و برداشت بی رویه در آن تبعاتی چون ترک خوردگی سطح زمین به همراه دارد که در این دشت دیده می شود .

احمدی رحمت با تاکید بر اینکه مجوز جدید برای حفر چاه جدید نمی توانیم بدهیم گفت:در رابطه با آلودگی رودخانه ها طرح جامعی برای کل استان برنامه ریزی شده که مشاور طرح نیز انتخاب شده و قرار است مشکل اینگونه رودخانه ها با مطالعه مرتفع و حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha