• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98111611767
  • خبرنگار : 50203

یک استاد دانشگاه:

تفکرات فمنیستی کلاه بزرگی بود که بر سر غرب گذاشته شد

تفکرات فمنیستی کلاه بزرگی بود که بر سر غرب گذاشته شد

ایسنا/مرکزی عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: تفکرات و اعتقادات فمنیستی کلاه بزرگی بود که بر سر غرب گذاشته شد و جایگاه زن را در این کشورها لگدمال کرد.

محمد جوانی در همایش نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تداوم آن، زنان را از جمله اقشار تاثیرگذار جامعه عنوان کرد و گفت: اگرچه زنان حدود نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، اما بدون شک می‌توانند بر بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد مسائل جامعه تاثیرگذار باشند و از این حیث در جامعه جایگاه بسیار بالایی دارند.

وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون تمام اختلاف و درگیری‌های دنیا به نوعی به زنان مربوط می‌شده است، افزود: بنابر فرموده امام خمینی (ره)، زن مربی جامعه است و مردان موفق از دامان زنان به معراج می‌رسند. انقلاب اسلامی ایران بیشتر از آنکه مردانه باشد، به زنان مربوط می‌شود و زنان آن در همه صحنه‌های تاریخی و اجتماعی حضور پررنگی از خود به جای گذاشته اند.

جوانی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، نقش زنان در دوران جنگ هشت ساله ایران اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر از آن نیست و ایشان همواره به لزوم توجه به جایگاه زنان و اهمیت نقش آفرینی آنان در جامعه تاکید داشته اند. امروزه اگر نگاهی به اطرافمان داشته باشیم به خوبی می‌بینیم درصد بسیار زیادی از نقشه‌های جنگ نرم دشمن بر روی زنان و به هدف سست جلوه دادن جایگاه آنان متمرکز شده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: واقعا جای سوال است که چرا کشوری مانند انگلستان که بیش از ۲۰۰ سال در حق مردم سرزمین ایران جنایت کرده و در دوران قحطی این کشور هم با اقدامات خود زمینه ساز از بین رفتن بیش از ۱۰ میلیون انسان بی گناه شده، امروزه باید یکی از پنج استودیو برتر خود را در اختیار شبکه من و تو قرار دهد و با ظاهرسازی برای بانوان کشورمان، قصد تخریب جایگاه آنان را داشته باشد؟ مزدوران این کشور جایتکار هنوز هم در داخل کشور فعالیت می‌کنند و در حوزه جنگ نرم برای زنان ایرانی نقشه‌های پلیدی در سر دارند.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌هایی که شبکه‌های معاند در ظاهر برای رشد استعدادها و شکوفایی توانایی‌های زنان ایرانی تدارک دیده‌اند، بیان کرد: آیا واقعا هدف انگلیس از پخش برنامه‌هایی مانند "بفرمایید شام" و دیگر برنامه‌هایی که به حوزه‌های آشپزی و خوانندگی می‌پردازند، تعالی این استعدادها در بانوان کشور ماست؟ چرا رسانه‌ای مانند بی بی سی علیرغم وجود جمعیت زیاد مردم در کشورهایی مانند هند و چین باید برای فارسی زبانان شبکه ای جداگانه ای داشته باشد و برنامه‌ها و اخبار مرتبط با آنان را به صورت تخصصی پوشش دهد؟

جوانی در ادامه صحبت‌های خود گفت: هر خانواده انگلیسی سالیانه باید ۱۵۴ پوند معادل تقریبا ۳ میلیون تومان برای حق پخش تلویزیون به دولت این کشور بدهد، حالا چطور باید قبول کرد که این کشور با نیتی خیرخواهانه برنامه‌های تلوزیونی رایگان برای مردم ایران تدارک می‌بیند؟ در این زمانه کسی بیشترین اثرگذاری را دارد که بتواند زنان را به صحنه‌های حاکمیتی بکشاند و حمایت آنان را در قبال خود جلب کند.

وی به برخی از وارونه نمایی‌های رسانه‌ای و تبلیغات ضد ارزش‌های اسلامی دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمن با رسانه‌هایی که در اختیار دارد، می خواهد نقش زن مسلمان را در جامعه کمرنگ و بی ارزش جلوه دهد و به جای آن با تبلیغاتی از قبیل برابری جایگاه زن و مرد و تفاوت دیه این دو جنس، اهداف خود را جایگزین اعتقادات اسلامی زنان کشورمان کند. این صحبت‌های چرند در واقع عملیاتی روانی و ظاهرسازی‌هاییست که هدفی جز تزلزل جایگاه زن به همراه ندارد.

جوانی با تاکید بر اینکه زنانی که اسیر برنامه‌های دشمن شوند و از روشنگری جا بمانند در نهایت به طعمه‌ای برای دشمن تبدیل خواهند شد، اظهار کرد: غرب ادعای برابری ارزش‌های زن و مرد را دارد، در حالیکه ارزش‌های غربی و اسلامی کاملا ضد یکدیگرند و هیچ وجه مشترکی با یکدیگر ندارند. غرب هیچ وقت نفهمید که این طرز تفکر و اعتقادات فمنیستی چه کلاهی بر سرشان می‌گذارند و آنها را هم از ارزش‌های واقعی زن دور می‌کند.
 

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه احکامی که اسلام در قبال زن و مرد مشخص کرده، کاملا با در نظر گرفتن صلاح هر دو جنس بوده است، گفت: دنیای غرب با ادعاهایی از قبیل نابرابری حقوق زن و مرد در اسلام، به دنبال پیاده سازی تفکرات خود است و سعی دارد جایگاه زن را در ایران به مانند غرب لگدمال کند. متاسفانه گاها برخی از بانوان ما قدر خود را به خوبی نمی‌دانند و در اثر بی اطلاعی و کمبود آگاهی در دام دشمن می‌افتند.

وی با تاکید بر اینکه دنیای غرب درصدد است تا جایگاه زن و مرد را با یکدیگر جابجا کند، گفت: این جابجایی شخصیتی از طریق رسانه‌ها قابل انجام است و بر همین اساس است که مردم ما و خصوصا زنان جامعه باید نسبت به این حیله دشمن کاملا آگاهانه عمل کنند. اسلام هیچ گاه مخالف فعالیت اقتصادی زن نبوده و نیست و تنها بر لزوم اهمیت سنجی و در اولویت قرار دادن وظیفه‌های زنان در جامعه تاکید دارد.

جوانی تصریح کرد: همسرداری شایسته و تربیت فرزندان صالح از اصلی ترین وظایف یک زن در جامعه است و هر زنی که خواهان فعالیت اقتصادی و کسب درآمد است، باید خدیجه وار و زینب گونه حرکت کند و مراقب باشد تا فعالیت او مانع انجام وظایف اصلی اش نشود. زنان باید قدر جایگاه والایی که خداوند برای آنان در نظر گرفته است را به خوبی بدانند و به عنوان سنگربان و دروازه بان یک خانواده، از اصول و ارزش های این نهاد مقدس حراست کنند.

به گزارش ایسنا، سردار گلشن زاده جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این همایش بر لزوم حفظ و تداوم ارزش های انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: عظمت و قداست دو ویژگی اصلی انقلاب اسلامی ایران هستند و همین دو ویژگیست که این انقلاب را از سایر انقلاب‌های دیگر دنیا متمایز کرده است.

وی ادامه داد: به گفته امام خمینی (ره)، پرچمدار نهایی این انقلاب مقدس حضرت ولی عصر (عج) خواهند بود و همه ما وظیفه داریم تا زمان تحقق این مهم و برآورده شدن همه ارزش‌های اسلامی و انقلابی از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha