• پنجشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98111712691

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس:

مسیر دفاع مقدس، مکتب و ملت ما را به جهان معرفی کرده است

مسیر دفاع مقدس، مکتب و ملت ما را به جهان معرفی کرده است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: مسیر دفاع مقدس هم باعث سازندگی ملت ایران شده و هم باعث معرفی این مکتب و این ملت به جهان بوده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، امروز 17 بهمن ماه در برنامه «روایت مقاومت؛ رونمایی از کتاب‌های چاپی و صوتی دفاع مقدس»، اظهار کرد: اگر به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری توجه کنیم، در مقدمه این بیانیه از مسیر طی شده مردم ایران گفته می‌شود، یکی از مسیرهایی که مردم ایران با سختی گذرانده‌اند و البته سازنده نیز بوده، مسیر دفاع مقدس است. مسیر دفاع مقدس هم باعث سازندگی ملت ایران شده و هم باعث معرفی این مکتب و این ملت به جهان بوده است. 

وی ادامه داد: جنگ اگر وارد خانه فردی شود، وی آن را انتخاب نکرده است و مجبور به مقاومت و جنگ است؛ مانند مردم خوزستان که جنگ در خانه‌شان اتفاق افتاد؛ اما خراسانی‌ها به انتخاب خود به جنگ و به کمک هم‌وطنان خود رفتند. دیگر کشورها برای کمک به ما در جنگ حضور پیدا کردند زیرا آن‌ها جهان‌بینی، ایدئولوژی و مکتب ما را انتخاب کردند و در این مسیر با ما همراه شدند.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: روایت‌گری اتفاقات دفاع مقدس تنها روایتی از خاطرات نیست؛ بلکه مفاهیم را منتقل می‌کند و ما هر روز از آن درس می‌گیریم. در نتیجه خاطرات دفاع مقدس تنها مرور یک سابقه تاریخی نیست. در دوران دفاع مقدس پسران که بالغ می‌شدند یعنی هم‌زمان با سنی که نماز بر آن‌ها واجب می‌شد، رفتن به جنگ نیز بر آن‌ها واجب می‌شد. سن عمده شهدای ما کمتر از 25 سال است و اکثر آن‌ها یا دانش‌آموز یا دانشجو و یا طلبه‌های جوان بودند. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم مراسمی این‌چنینی جهت معرفی کتاب‌های دفاع مقدس برای آوردن مثال‌های عینی بیش از پیش تکرار شود و مردم بتوانند خاطرات و زندگی‌نامه بزرگ‌مردان ما را مطالعه کنند و از آن درس بگیرند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: عنوان برنامه روایت مقاومت است و باید به آن اشاره کرد، بعد از 41 سال از پیروزی انقلاب همچنان تئوری مقاومت پا برجا است و روز به روز این تئوری تقویت می‌شود و در عرصه عمل مورد توجه و تاکید قرار می‌گیرد.

وی افزود: امام منطقی را به ما آموختند و فرمودند تا شرک و کفر وجود دارد مبارزه هم هست و تا مبارزه باشد، ما حضور خواهیم داشت و خروجی این فرهنگ به معنی مقاومت در برابر همه تهدیدها و ناجوانمردانه عمل کردن دشمن است.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، بیان کرد: مقاومت یعنی ایستادگی در برابر بسیاری از ناملایماتی که ما در این 41 سال شاهد آن بوده‌ایم و خروجی آن، در هم شکستن هیمنه استکبار در حمله جوانمردانه  و با اقتدار سپاه پاسداران و پاسخ به شهادت سردار سرافراز سپاه پاسداران بوده است؛ یعنی بعد از چهار دهه گذشتن از پیروزی انقلاب اسلامی این نماد اقتدار نظام بعد از مقاومت چهل ساله بر جهان تجلی پیدا می‌کند.

سبزیان اظهار کرد: درخواست همه ما به عنوان سربازان و حافظان این انقلاب این است که خداوند به ما ثبات قدم در این مسیر عنایت فرماید. 

وی همچنین با اشاره به رونمایی از کتاب‌های «از تولد تا تولد» و «شاهد شوق دیدار»، افزود: خواندن روایت‌های این کتاب‌ها بسیار شیرین، جذاب، درس‌آموز و تربیت‌کننده است. 

همچنین در انتهای این مراسم ضمن رونمایی از کتاب‌های «از تولد تا تولد» و کتاب «شاهد شوق دیدار» از کتاب‌های صوتی «شهربانو»، «در حسرت یک آغوش»، «گل‌پر» و «مروارید شکسته»  که از نسخه چاپی آن‌ها در گذشته رونمایی شده بود، رونمایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha