• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98112820407
  • خبرنگار : 50189

رییس کل دادگستری استان کرمان:

زندانی مشمول حمایت ستاد دیه قبل از اول مهرماه ۹۸ در استان نداریم

زندانی مشمول حمایت ستاد دیه قبل از اول مهرماه ۹۸ در استان نداریم

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: زندانی مشمول حمایت ستاد دیه قبل از اول مهرماه ۹۸ در استان نداریم.

یدالله موحد صبح امروز ۲۸ بهمن ماه در آئین آزادسازی ۱۰۰ نفر از محکومین جرائم غیرعمد زندان های استان کرمان گفت: زندان یکی از ابزارهای است که نظم، امنیت، آسایش عمومی و عدالت را در جامعه تضمین می کند اما باید از این ابزار به میزان مناسب استفاده شود زیرا اگر زیاد از آن استفاده شود دیگر مفید نخواهد بود و به ابزار مضر تبدیل خواهد شد.

وی از سیاست های قوه قضائیه سخن به میان آورد و اظهار کرد: رییس قوه قضائیه تاکیدات زیادی بر استفاده مناسب از این ابزار قانونی دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: زندان هزینه های مادی و معنوی زیادی به جامعه تحمیل می کند لذا باید دست در دست یکدیگر بگذاریم تا جمعیت زندانیان کشور را به حد مناسب برسانیم و جمعیت زیاد زندانیان در شان جمهوری اسلامی نیست.

وی زندان را به یک داروی تلخ تشبیه کرد و افزود: در کشور ما و برخی کشورهای دیگر، زندان نه تنها درمان نیست بلکه باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شود بنابراین سعی کنیم که محکومین جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی در زندان نمانند.

موحد به اقدامات استان کرمان در زمینه آزادکردن زندانیان اشاره کرد و ادامه داد: استان کرمان برای آزاد کردن زندانیان جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی انجام داده است به طوری که امسال حدود ۸ میلیارد تومان در این خصوص توسط خیرین و ستاد دیه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال شکات به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد تومان از حق خود گذشت کرده اند، بیان کرد: اکنون با افتخار اعلام می کنم که ما زندانی مشمول حمایت ستاد دیه قبل از اول مهرماه ۹۸ در استان نداریم.

رییس کل دادگستری استان کرمان با یادآوری سفر روز قبل رییس قوه قضاییه به استان کرمان، گفت: یکی از دستاوردهای این سفر آزاد کردن ۱۰۰ نفر از مشمولین ستاد دیه بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha