• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98112921129
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر رعایت اصل بی‌طرفی بر مدار قانون

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر رعایت اصل بی‌طرفی بر مدار قانون

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی خطاب به برگزارکنندگان انتخابات، گفت: سلامت انتخابات یکی از مولفه‌های اصلی محسوب می‌شود و همه باید مراقبت کنند تا در حوزه اجرا و نظارت با رعایت «اصل بی طرفی» در مدار قانون عمل شود، چرا که رای مردم «حق الناس» است.

محمدصادق معتمدیان، در نشست عوامل اجرایی و نظارتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، اظهار کرد: آرامش و امنیت فضای انتخابات، نتیجه تلاش فرمانداران، هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و بازرسی، ستاد پیشگیری از جرم، ستاد امنیت انتخابات و سایر عزیزانی است که از ماه‌ها قبل با جدیت، زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه را فراهم کرده‌اند و امیدوارم مردم خراسان جنوبی در دوم اسفندماه حماسه‌ای دیگر را رقم خواهند زد.

وی افزود: علی‌رغم چالش‌های امنیتی که در افغانستان شاهد آن هستیم، با اِشراف امنیتی و اطلاعاتی که در استان وجود دارد، در زمینه امنیت برگزاری انتخابات مشکلی نخواهیم داشت، اما توصیه ما همواره بر رصد و پایش به موقع فضای امنیتی بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، کسانی که به ایران و امنیت آن علاقمند هستند باید در انتخابات شرکت کنند، بنابراین همه باید شرایط حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم.

معتمدیان خاطرنشان کرد: دشمنان و جریانات ضد انقلاب، به انتخابات پیش رو چشم دوخته‌اند تا به زعم خود از مشارکت پایین مردم در انتخابات بهره‌برداری کنند، بنابراین باید با حضور آگاهانه و حداکثری، دشمنان را مرعوب و ناامید ساخت.

وی به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد تا با پرهیز از وعده‌های فراقانونی برای کشور هزینه ایجاد نکنند و ادامه داد: در عین حال که باید در هر لحظه مراقب اجرای درست قانون باشیم، نباید با بسته عمل کردن و رفتارهای سلیقه‌ای، مانع مشارکت حداکثری مردم شویم، چراکه هر چه قدر فضا رقابتی‌تر باشد، انتخابات نیز پرشورتر خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید برای به دست آوردن چند رای، سیاه نمایی کرده و منافع شخصی و گروهی را بر مصالح ملی ترجیح داد.

معتمدیان ادامه داد: برخی که شناخت کافی نسبت به قانون ندارند، وعده‌هایی می‌دهند که مطالبات غیرقانونی ایجاد کرده و جامعه را متشنج می‌کند؛ بنابراین نباید فضایی ایجاد شود که مسئولین سال‌ها درگیر وعده‌ها، گسست‌های قومی و شکاف‌های اجتماعی ناشی از عملکرد برخی نامزدها باشند.

وی با تاکید بر نقش فضای مجازی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، خاطرنشان کرد: به موازات رقابت سالم، باید حرمت و شخصیت افراد حفظ شود و تبلیغ جای خود را با تخریب عوض نکند.

قانون، ملاک عمل است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: در بحث حضور حداکثری مردم، همه وظیفه داریم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های ضروری، تسلط بر قانون و نظارت بر انتخابات به نحو مطلوب است و باید مراقب بروز شائبه‌ها باشیم، افزود: طبعاً در مرحله اول، تذکرات ارشادی است و اگر توجه نشد باید به مُرّ قانون رجوع کرد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: البته با تعامل خوب میان مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات، در این زمینه در سطح استان مشکل خاصی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان جنوبی نیز گفت: هنگامی که مردم، امانتداری مجریان و ناظران انتخابات را ببینند، اعتمادشان جلب خواهد شد.

وی یادآور شد: قطعاً هنگامی که مجریان انتخابات به درستی وظایف خود را در چارچوب قانون انجام دهند، دلگرمی و اعتماد میان مردم ایجاد شده و در مشارکت حداکثری موثر خواهد بود.

عزم هیات بازرسی برای برگزاری انتخابات سالم

سیدمحمد حسینی، رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز گفت: تمام همت و تلاش هیات بازرسی برای برگزاری انتخابات سالم است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ماده 25 قانون انتخابات، هیات بازرسی همزمان با شکل گیری ستاد انتخابات، تشکیل شد.

وی ادامه داد: هیات بازرسی برای کمک به بخش‌های اجرایی در هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات، برای هر شعبه یک نفر بازرس تعیین کرده است.

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: ایجاد هیات‌های بازرسی در حوزه‌های انتخابیه، ارسال آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، آموزش همه عوامل و... از جمله اقدامات هیات بازرسی طی این مدت بوده است.

حسینی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در هیات بازرسی انتخابات استان گفت: در راستای آماده‌سازی بازرسان، حدود ۱۴۰۰ نفر ساعت آموزش، برای عوامل بازرسی در نظر گرفته شده و اهم تخلفات و مواد قانونی مورد نیاز به صورت مکتوب در اختیار بازرسان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته، تمامی اخبار و رویدادهای انتخاباتی توسط هیات های شهرستانی مستندسازی شده و ضمن ثبت در سامانه جامع انتخابات، در جلسات هیات استان نیز بررسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور نظارت بر عملکرد عوامل بازرسی انتخابات در شهرستان‌ها، برای هر شهرستان یک بازرس ویژه تعیین شده که در روز اخذ رأی به شهرستان مربوطه اعزام خواهد شد.

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای بهبود نظارت بر حسن جریان انتخابات، دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات استان،آیین‌نامه‌ها و تذکرات اجرایی را به هیات‌های شهرستانی و فرمانداران ابلاغ کرده است.

حسینی از نظارت این حوزه بر فضای مجازی گفت و تصریح کرد: مهم‌ترین هدف هیات در این خصوص، جلوگیری از تخلفات احتمالی در فضای مجازی است.

وی با تأکید بر وظایف هیات در زمان تبلیغات، گفت: ابلاغ ممنوعیت فعالیت تشکل‌های مردم نهاد به منظور له یا علیه افراد سیاسی، دقت در عدم بکارگیری اتباع خارجی در ستادها، احصاء و ابلاغ عناوین مجاز و غیر مجاز تبلیغات و... از اقدامات انجام شده است.

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به این که موضوع تغییر تقسیمات کشوری در برخی مناطق از خواسته‌های مردم استان است، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که مورد تأکید قرار گرفت، این بود که نامزدهای انتخاباتی از این خواسته به نفع خود بهره‌برداری نکنند.

حسینی یادآور شد: همواره تأکید هیات بازرسی بر این بوده که نامزدها از دادن قول‌هایی که قابلیت اجرا ندارند، بپرهیزند و با وعده‌های انجام نشدنی، باعث تضعیف اعتماد مردم به نظام نشوند.

گفتنی است؛ این نشست با حضور فرمانداران، بخشداران، مسئولین کمیته‌های ستاد انتخابات استان، ستاد امنیت انتخابات، هیات نظارت بر انتخابات استان، هیات بازرسی، کمیته پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی  و اعضای شورای تامین استان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha