• چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98113022109
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد:

آخرین آمار انصرافی‌ها در 4 حوزه انتخابیه استان سمنان/ انصراف یک سوم نامزدهای سمنان

آخرین آمار انصرافی‌ها در 4 حوزه انتخابیه استان سمنان/ انصراف یک سوم نامزدهای سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان و دبیر ستاد انتخابات استان از انصراف 17 داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم در این استان خبر داد.

سعید متقی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از اعلام اسامی تاییدصلاحیت شدگان  وآغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی تا صبح امروز در مجموع 17 داوطلب نمایندگی مجلس در استان انصراف دادند.

وی بیشترین انصرافی را در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه اعلام کرد و افزود: تاکنون 10 نامزد این حوزه انتخابیه به طور رسمی انصراف خود را به فرمانداری‌ها اعلام کردند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان ادامه داد: در حال حاضر شمار داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه به 21 نفر رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه بیشترین انصرافی و حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان کمترین انصرافی را داشتند اضافه کرد: در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان تاکنون تنها یک نامزد انصراف داده و شمار داوطلبان این حوزه از 12 کاندیدا به 11 داوطلب رسیده است.
متقی از انصراف رسمی چهار داوطلب در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان این حوزه انتخابیه از 20 داوطلب به 16 کاندیدا رسیده است.

وی همچنین از انصراف دو داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه دامغان خبر داد و افزود: در حال حاضر داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه دامغان به 18 نفر کاهش یافتند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان شمار شعب اخذ رای در این استان را 638 شعبه شامل 506 شعبه ثابت و 132 شعبه سیار اعلام کرد و گفت: در سراسرز استان شرایط مناسبی برای تسهیل در فرآیند رای‌دهی هم‌استانی‌ها فراهم شده است.

وی حائزین حق رای در استان را بالغ بر 514 هزار نفر اعلام و از مشارکت بالای مردم این استان در انتخابات ادوار مختلف مجلس، خبرگان ، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: مردم استان سمنان همواره در مشارکت بالاتری نسبت به میانگین کشوری در انتخابات گوناگون داشتند و انشاالله در این دوره نیز مردم استان با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه دیگری را خلق خواهند کرد.
انتهای پیام
  .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha