• جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98120200964
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

حضور حداکثری پادزهر نقشه‌های دشمنان است/نماینده مجلس باید ضد فساد باشد

حضور حداکثری پادزهر نقشه‌های دشمنان است/نماینده مجلس باید ضد فساد باشد

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه در شرایط فشار حداکثری پادزهر دیگری به نام حضور حداکثری هم می‌تواند خواب آشفته دشمنان را تعبیر ناشدنی کند، گفت: یک نماینده اصلح باید ضدیت با فساد اقتصادی و سیاسی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی ظهر امروز (دوم اسفندماه) در جمع نمازگزاران بندرعباس، با تأکید بر اینکه احتکار حرام است و باید به این موضوع پایبند باشیم، افزود: تاجر و بازرگان می‌خواهد با شهدا و انبیا محشور شود و باید مراقبت کنیم عده‌ای با سوءاستفاده از شرایط این موضوع را خدشه‌دار نکنند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که مردم در تهیه یک کالا با مشکل مواجه هستند، فردی بیاید دست به احتکار بزند این عین حرام و خلاف آموزه‌های اسلامی است، اظهار کرد: کسی که دست به احتکار و محبوس کردن کالا می‌زند، بنده بدی در نزد خداست.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه انسان‌هایی کمبود و نقص دارند سر کوچک‌ترین مسائل قسم می‌خورند، اضافه کرد: بدترین آفت این است که یک بازاری برای مجاب کردن مشتری به خرید قسم بخورد.

وی با بیان اینکه کاسب و بازاری نباید حریص باشد، عنوان کرد: اگر انسان در زندگی خیروبرکت نداشته باشد، کم‌وزیادی درآمد چه فرقی به حالش خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه اگر خیروبرکت خداوند از زندگی فردی بگیرد، هیچ‌گاه انسان خیروخوشی در زندگی‌اش نمی‌بیند، ادامه داد: نباید عیوب خود را پنهان کنیم و سعی در پوشاندن آن داشته باشیم که این موضوع از آفات تجارت است.

وی با بیان اینکه تجار و بازرگانان در نزد امام علی(ع) حرمت و منزلت بالایی دارند، خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان کالاهای موردنیاز مردم را تأمین می‌کنند و دولت اسلامی همواره آن‌ها را موردحمایت خود قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در خطبه دوم نماز جمعه بندرعباس با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) بنیان‌گذار نهضت علمی در جهان اسلام بود، گفت: نقش امام محمدباقر(ع) در توسعه علم و اندیشه در جهان اسلام به‌واقع شگرفی عظیم بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی در ادامه با تبریک بر روز مهندس، افزود: مهندسان مؤمن و متدین و مردم‌دوست انجمنی را برای امورات خیر در استان هرمزگان راه‌اندازی کرده‌اند و دست بی‌بضاعتان را گرفته و این الگوی مناسبی برای تمامی مشاغل باشد همچون وکلا و قضات که مدت‌هاست در چنین اموری پیش‌قدم بوده‌اند و بدون هیچ چشمداشتی یاری گر مردم هستند.

وی با بیان اینکه دانش معماری در ایران اسلامی نسبت به گذشته پیشرفت داشته است، اظهار کرد: متأسفانه شاهد هستیم در ساخت‌وسازهای کنونی به استحکام بناها توجه نمی‌شود و امیدوارم به این موضوع بیش‌ازپیش توجه شود.

امام‌جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به اینکه انتظار جامعه اسلامی این است که آموزش و پروش در صیانت از ایمان و اعتقادات از دانش آموزان اهتمام بیشتری داشته باشد، اضافه کرد: باید به فکر آماده کردن نسلی باشیم که در گام دوم انقلاب اسلامی بتواند فرمان مقام معظم رهبری را به‌درستی به‌پیش ببرند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشورمان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی و مقاومت پادزهر فشار حداکثری دشمنان است، عنوان کرد: امروز استکبار به استیصال افتاده و ملت ایران اسلامی نشان داد که مقابل نقشه‌های آنان همچنان ایستاده و هر بار تلاش دشمنان جز شکست نتیجه دیگری ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه در شرایط فشار حداکثری پادزهر دیگری به نام حضور حداکثری هم می‌تواند خواب آشفته دشمنان را تعبیر ناشدنی کند، ادامه داد: پس از حضور حماسی در ۲۲ بهمن، حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر دشمنان و استکبار را ناامید می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به یک مجلس شورای اسلامی شجاع و انقلابی داریم، خاطرنشان کرد: مجلسی که بتواند سیلی محکم به استکبار بزند و گرفتار زد و بند نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: مجلس پویا و متخصص و دانا می‌تواند مشکلات مردم را با وضع قوانین مطلوب بهبود بخشد.

وی با اشاره به اینکه مجلسی را می‌خواهیم که مرز دوست و دشمن را تشخیص دهد، اظهار کرد: هر جا بمباران تبلیغاتی دشمن را مشاهده کردید، بدانید همان‌جا نیروهای انقلابی هستند و دشمن به دنبال تخریب نیروهای انقلابی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه بصیرت و بینش سیاسی لازمه یک نماینده مجلس است، اضافه کرد: نباید کسی برای کسب نمایندگی مجلس حریص باشد و به هر شکلی خود را به آن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برخی اتفاقات در شهر بندرعباس رخ داد که زیبنده نیست، اضافه کرد: برخی از روش‌های غیرمعقول و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها سعی در گرفتن رأی دارند.

امام‌جمعه بندرعباس با انتقاد از ساز و دهل راه انداختم برای جمع‌کردن مردم در اجتماعات انتخاباتی، اظهار کرد: چرا برای گرفتن رأی ذائقه مردم را تغییر می‌دهیم و سعی در گرفتن رأی به هر قیمتی دارند.

وی با تأکید بر اینکه یک نماینده اصلح باید ضدیت با فساد اقتصادی و سیاسی داشته باشد، خاطرنشان کرد: هرکسی به مجلس راه پیدا کرد باید موردحمایت قرار بگیرد و مطالبات مردم را پیگیری کند و سایر داوطلبین مجلس باید به کمکش بیایند تل مسائل کشور و استان برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha