• چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98122116472
  • خبرنگار : 50040

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح کرد

کاهش ۱۵ درصدی ورودی بیمارستان های گیلان/ بستری بیش از هزار بیمار کرونایی

کاهش ۱۵ درصدی ورودی بیمارستان های گیلان/ بستری بیش از هزار بیمار کرونایی

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کاهش ۱۵ درصدی مراجعه بیماران به بیمارستان خبر داد و گفت: طی دو هفته گذشته ۳۰۰۰ هزار بیمار تحت درمان قرار گرفتند و بیش از ۱۰۰۰ بیمار همچنان بستری هستند.

دکتر ارسلان سالاری در گفت وگو با اسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ بیمارستان در سطح استان گیلان آماده پذیرش بیماران با علائم شبه آنفلوآنزاست، اظهار کرد: با هماهنگی استاندار گیلان ۷۵ درصد از ظرفیت بیمارستان های خصوصی استان به پذیرش بیماران آنفلوآنزایی اختصاص یافته است.

وی از بهبودی ۳۰۰۰ هزار بیمار بستری شده در بیمارستان های استان طی دو هفته اخیر خبر داد و تصریح کرد: ۷۰ درصد بیمارانی مراجعه کننده به بیمارستان ها تحت درمان و بهبودی قرار گرفتند و تعدادی مرخص شدند و تعدادی از اقامت گاه های سلامت بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در بیمارستان ها بستری هستند، گفت: کلیه بیمارستان های استان آماده تخت برای پذیرش بیماران دارند و در حال حاضر در بیمارستان رازی ۵۰ تخت خالی است.

سالاری از کاهش ۱۵ درصدی مراجعه بیماران به بیمارستان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند کاهشی ادامه داشته باشد و مردم نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

وی یکی از دلایل کاهش مراجعه به بیمارستان را اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا دانست و یادآور شد: این طرح با هدف کاهش ورودی بیماران به بیمارستان و بیماریابی اجرا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از فعالیت ۱۷ مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی در سطح استان و ۲۵ مرکز ۱۶ ساعته خبر داد و اضافه کرد: این مراکز آماده پذیرش بیماران با علائم آنفلوآنزا هستند و در صورت نیاز به بستری بیمار اقدامات لازم را انجام می دهند.

سالاری با اشاره به مشارکت ۷۵۰۰ کادر بسیج و بالغ بر ۳۰۰۰ بهورز و مراقب سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار نفر در سطح استان مورد غربالگری آنفلوآنزا و کرونا قرار گرفتند و آموزش های لازم را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه کمبود دارویی نداریم، متذکر شد: همچنان پیگیر تامین امکانات حفاظت شخصی و دارو از وزارت بهداشت و بخش خصوصی هستیم، اما مردم به دنبال تامی فلو نباشند و بازار سیاه این دارو را ایجاد نکنند. تامی فلو داروی کرونا نیست و تنها توسط پزشک برای درمان آنفلوآنزای ویروسی تجویز می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کادر درمان و پزشکان و پرستاران را خط مقدم مبارزه و پیشگیری از کرونا دانست و اظهار کرد: تعدادی از پزشکان و پرستاران بیمار و از چرخه درمان بیماران خارج شدند لذا از ظرفیت پزشکان عمومی و متخصص بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha