• جمعه / ۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99010803921
  • خبرنگار : 50189

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد:

امدادرسانی به بیش از ۱۶ هزار نفر آسیب‌دیده از سیل جنوب و جنوب‌شرق استان کرمان

امدادرسانی به بیش از ۱۶ هزار نفر آسیب‌دیده از سیل جنوب و جنوب‌شرق استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به بیش از ۱۶ هزار نفر آسیب‌دیده از سیل در مناطق جنوب و جنوبشرق استان خبر داد و گفت: تا کنون ۳۲ تُن اقلام غذایی در بین آسیب‌دیدگان این حادثه توزیع شده است.

"رضا فلاح" در جمع خبرنگاران بیان کرد: پس از گذشت پنج روز از وقوع سیل در شهرستان‌های رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و ریگان تا کنون بیش از ۱۶ هزار نفر امدادرسانی شدند و ۳۲ تُن اقلام غذایی در بین خانوارهای آسیب‌دیده از سیل توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۴ روستا در شهرستان‌های جنوبی و جنوب شرق استان درگیر سیل شدند، افزود: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان تا کنون به بیش از چهار هزار و ۵۰۴ خانوار با توزیع اقلام غذایی، چادرامدادی، پتو و موکت امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اسکان ۲ هزار و ۶۵۷ نفر در چادرهای امدادی برپا شده در مناطق آسیب‌دیده از سیل خاطرنشان کرد: امدادرسانی و توزیع اقلام به صورت زمینی و همچنین طی ۱۰ سورتی پرواز صورت گرفته است.

وی در ادامه به ارسال کمک‌های مردمی و خیرین به آسیب دیدگان از سیل در استان کرمان اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی اقلام امدادی، زیستی و غذایی توزیع شده از سوی هلال احمر کرمان و اهدایی کمک‌های مردمی، ۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان است.

  فلاح با اشاره به حضور ۲۷۰ نفر از نیروهای امدادی و پرسنل جمعیت هلال احمر استان در این عملیات تصریح کرد: کمک در تخلیه و نظافت منازل آسیب‌دیده، شن‌ریزی و ضدعفونی کوچه‌ها و معابر نیز توسط نیروهای جمعیت هلال احمر انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان در شهرستان‌های جنوبی و شرق استان تا کنون ۶۹دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و هفت دستگاه آفروید بکار گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha