• پنجشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99020402896
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل منابع طبیعی گیلان عنوان کرد

تولید ۱۳۰ هزار اصله نهال شمشاد در گیلان

تولید ۱۳۰ هزار اصله نهال شمشاد در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از تولید ۱۳۰ هزار اصله نهال شمشاد در نهالستان های شاه میلرزان تالش، النزه ماسال و میانده و روشنده رضوانشهر خبر داد و تصریح کرد: گونه جنگلی شمشاد در معرض نابودی است.

محسن یوسف پور در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید که در استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته دو پروژه اقتصاد مقاومتی در قالب آبخیزداری و حفاظت خاک داشتیم، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ها ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه و ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه حفاظت و حمایت از منابع طبیعی استان در قالب اطفای حریق، مبارزه با آفت شب پره شمشاد و مبارزه با قاچاق چوب و تصرف اراضی انجام می شود، اجرای طرح های آبخیزداری در نواحی سیل خیز استان، اجرای طرح زراعت چوب، تهیه کاداستر اراضی ملی استان، نهالکاری در بافت های مخروبه جنگلی و اجرای طرح های مرتعداری اولویت های مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان است.

مدیرکل منابع طبیع گیلان، از اجرای طرح زراعت چوب در ۵۰۰۰ هکتار از اراضی دولتی و غیر دولتی استان خبر داد و اضافه کرد: تا شهریورماه امسال ۲۰۰ هزار مترمکعب چوب از نوع صنوبر وارد بازار خواهیم کرد که نشان دهنده جهش تولید در عرصه زراعت چوب استان است. این حجم از زراعت چوب در ۱۶۰۰ هکتار صورت گرفته و ۳۴۰۰ هکتار دیگر در دست اقدام است.

یوسف پور، با بیان اینکه سال گذشته اطفای حریق در ۳۹۵.۱ هکتار از جنگل های طبیعی، ۸۳.۹۸ هکتار از جنگل های دست کاشت و ۲۱.۹۵ هکتار از مراتع انجام شد، اضافه کرد: ۷۷.۱۸ درصد این حریق ها سطحی و ۲۲.۸۲ درصد عمیقی بوده است.

وی از تولید ۱۳۰ هزار اصله نهال شمشاد در نهالستان های شاه میلرزان تالش، النزه ماسال و میانده و روشنده رضوانشهر خبر داد و تصریح کرد: گونه جنگلی شمشاد در معرض نابودی است لذا چهار قطعه ذخیرگاه شمشاد به سطح ۲۵ هکتار ایجاد کردیم. همچنن عملیات محلول پاشی برای رفع آفات نیز در رویشگاه شمشاد اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان های آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، ذودبار، سیاهکل، املش، رودسر و صومعه سرا در قالب عملیات مکانیکی، گفت: اعتبارات آبخیزداری از سال ۹۷ به ۹۸ دو برابر شده و اکثر پروژه ها دارای پیشرفت صد درصدی است.

یوسف پور، با بیان اینکه سال گذشته طرح کاداستر در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است، بیان کرد: در حال حاضر کاداستر ۵۵۰ هزار هکتار را تهیه کردیم و ۵۰۰ هزار هکتار باقی مانده و نیازمند اعتبار است.

وی از غرس ۱.۲ میلیون اصله نهال جنگلی در بافت های مخروبه جنگل های استان در سال ۹۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته ۸۰۰ هزار نهال صنوبر در اراضی دولتی و غیر دولتی کاشته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha