• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99020906053

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان عنوان کرد:

احیای ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی جهرم

احیای ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی جهرم
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم از احیای ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی این شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

مسعود طاهری قیری گفت: بیش از ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های مرتعی در منطقه گلدامچه شهرستان جهرم که در زمستان گذشته با نظارت کارشناسان بذرپاشی و ‌بذرکاری شده بود به گل نشسته و در مرحله بذر دهی است و امیدواریم با بارندگی‌های خوب اخیر وپیش رو شاهد بذر دهی حداکثری آنها باشیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی، او افزود: یکی از بهترین راههای احیاء و توسعه مراتع بذرکاری و بذرپاشی است و زمانی که گیاهان مراحل رشد را کامل کرده و وارد فاز بذردهی شوند، نتیجه مطلوب از عملیات احیاء مراتع حاصل شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جهرم اعتبار مورد نیاز برای انجام این پروژه را یک ۴۳۵ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین و هزینه شده است.

طاهری هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش نفوذپذیری آب، افزایش پوشش گیاهی و در نهایت افزایش تولید علوفه و کمک به اشتغالزایی دانست.

او اظهار امیدواری کرد که ادر سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته بتوان در راستای احیا مراتع با مشارکت مردم قدم‌های موثری برداشته و سطح بیشتری از مراتع آسیب دیده را به کشت بذور مرتعی اختصاص داد.

طاهری عنوان کرد: مدیریت صحیح مراتع و نقش مردم در اجرای طرح‌های مرتعداری، آموزش بهره برداران، ارائه اطلاعات فنی و اگاه کردن آنها به حفظ این منابع کمک شایانی به دستیابی به اهداف این پروژه خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha