• پنجشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99021108278
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل:

100 کیلومتر راه‌آهن اردبیل قابل ریل‌گذاری است


100 کیلومتر راه‌آهن اردبیل قابل ریل‌گذاری است

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: 100 کیلومتر از پروژه راه آهن اردبیل – میانه از سمت اردبیل آماده ریل‌گذاری است.


اکبر بهنامجو ۱۱ اردیبهشت  در نشست با پیمانکاران پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل اظهار کرد: دولت مصمم است پروژه‌هایی که تا پایان سال به اتمام می‌رسد، بودجه مورد نیاز را به صورت کامل تزریق کند.
وی خاطرنشان کرد: طبق جدول زمان‌بندی و اعلام گزارش پیمانکاران پروژه بزرگ راه آهن اردبیل – میانه تاکنون زیرسازی این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل اعتبار ویژه در نظر گرفته شده است، گفت: برای سالجاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اختصاص یافته و این اعتبار با پیگیری‌های انجام شده و در صورت فعال بودن کارگاه‌ها طبق برنامه‌ریزی وصول می‌شود.
بهنامجو تصریح کرد: یک هزار و 500 میلیارد تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل این پروژه سخت نزدیک یک هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار لازم است که بیشتر اعتبارات لازم در نیمه اول سال پرداخت می‌شود.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بانک ملی نیز به تعهد خود به خوبی عمل کرده است، افزود:۷۰ میلیارد تومان از تعهدات این بانک پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در هفته آینده تزریق می‌شود. 
بهنامجو با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های الویت‌دار دولت است، گفت: با توجه به پیشرفت زیرساختی که انجام شده و اهتمام جدی همه دست اندرکاران در سایه تلاش پیمانکاران قطعات اتمام پروژه تا پایان دولت دوازدهم است.
وی بیان کرد: در حال حاضر کل پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ حتما به بهره‌برداری می‌رسد.
بهنامجو تصریح کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر از سمت اردبیل قابل ریل‌گذاری می‌شود و عملیات ریل‌گذاری از سمت میانه نیز ۴ ماه آینده آغاز می‌شود.
استاندار اردبیل تصریح کرد‌‌: علیرغم شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای تولیدی و کارگاه‌های عمرانی با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده‌اند و نیت همه پایان پروژه طبق جدول زمان‌بندی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در مسیر عملیات خاکی مشکل زیادی وجود ندارد و تا کنون ۷۵ درصد خاکریزی و ۹۴ درصد خاکبرداری انجام شده که پیشرفت فیزیکی پل‌ها ۶۳ درصد و تونل‌ها۸۰ درصد اعلام شده است‌.
بهنامجو با بیان اینکه ۹۲درصد خاکبرداری تونل‌ها انجام شده است، اظهار کرد: مسیر راه آهن اردبیل – میانه یک محور سخت است و مشکلات کرونا و بارندگی کمی پیشرفت کار را کند کرده است.
وی با اشاره به اینکه به تعداد ماشین‌آلات و پرسنل در کارگاه‌ها افزوده شده است، گفت: خوشبختانه پیمانکاران بر تعهد خود پایبند بوده و قول داده‌اند در اسرع وقت قطعه‌های مورد تعهد خود را تکمیل کنند.
استاندار اردبیل افزود: در صورت پیوستگی مسیر به راه آهن میانه ریل‌گذاری به صورت میکانیزه انجام می‌شود و سرعت کار افزایش می‌یابد.
بهنامجو با اشاره به اینکه هر دو هفته یک بار از این پروژه بازدید خواهد کرد، گفت: این پروژه ملی یکی از پروژه‌های اصلی و مطالبه عمومی است باید تلاش همه مضاعف شود.
وی از تکمیل و اتمام ایستگاه تشکیلاتی اردبیل خبر داد و افزود: این ایستگاه بزرگترین ایستگاه کشور خواهد بود و با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار تا پایان نیمه اول سالجاری به اتمام می‌رسد و برخی از کارهای نازک‌کاری آن تا پایان سال تکمیل می‌شود.
استاندار اردبیل گفت: ادامه راه آهن به شهرک صنعتی و کارخانه سیمان به جد پیگیری می‌شود که در حال مطالعه و طراحی است و اعتبار این مسیر غیر از اعتبار یاد شده راه آهن اردبیل – میانه است.
بهنامجو در پایان اظهار کرد: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می‌یابد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha