• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99021308945

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری فارس:

تاکنون ٧٨ مجوز بی‌نام در فارس صادر شده است

تاکنون ٧٨ مجوز بی‌نام در فارس صادر شده است
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس اعلام کرد که تاکنون ٧٨ مجوز بی نام در راستای جذب سرمایه گذار در استان صادر شده است.

هاله فولادفر شنبه ١٣ اردیبهشت در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری  استان فارس گفت: از مجموع مجوزهای صادر شده ٣٨ مجوز توسط سازمان جهاد کشاورزی، ٣٨ مجوز توسط وزارت صمت و دو مجوز نیز توسط شهرداری  شیراز صادر شده است.

او همچنین تاکید کرد: بیش از ١٨ مجوز با تغییر حالت از مجوز بی نام به مجوز با نام تغییر کرده‌اند که ١٣ مورد مربوط به جهاد کشاورزی و ۵ مورد نیز مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است. 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس در خصوص جذب طرحهای اقتصادی توسط بانک‌ها نیز عنوان کرد: از میان طرح‌های سرمایه گذاری که در استان صادر شده است در میان بانک‌های عامل، ٣٢ طرح جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان فارس نیز در این جلسه با انتقاد از فرایند طولانی روند کسب مجوزهای بی نام در استان، گفت: این موضوع موجب از بین رفتن جذابیت سرمایه گذاری می‌شود.

بابک دایی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مجوزهای بی نام ایجاد جذابیت سرمایه گذاری در راستای افزایش جذب سرمایه در استان است اما فرآیند طولانی کسب آن برعکس است.

او خاطرنشان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی با راه‌اندازی سامانه پیشخوان سرمایه گذاری نسبت به ارائه مجوزهای صنوف به صورت کاملا مجازی اقدام کرده اما تنها مشکلی که در این حجم وزن وجود دارد ارائه جواز به واحد های بزرگ اقتصادی است. 

دایی در خصوص ویژگی‌های صادراتی استان نیز عنوان کرد: استان فارس دارای مزیت نسبی در جذب سرمایه گذاری‌های انرژی خورشیدی است اما در این حوزه نیز گاهی مشاهده شده که سرمایه گذاران بیش از ۶ ماه الی یک سال برای کسب مجوز باید  زمان صرف کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ٣٨ مجوز بی نام در استان در حوزه کشاورزی صادر شده که از این میان ١٣ مجوز به مجوز با نام تغییر یافته است، گفت: علاوه بر مجوزهای بی نامی که برای توسعه سرمایه گذاری صادر شده بیش از ٢٩ مجوز دیگر نیز برای جذب سرمایه گذاری با مکان یابی خارج از شهرک‌های صنعتی صادر شده است. 

محمدمهدی قاسمی با بیان اینکه برخی از سرمایه گذاران علاقه دارند تا  در خارج از شهرک‌های صنعتی نسبه به سرمایه گذاری در پروژه‌ها اقدام کنند، اضافه کرد: ارائه بسته‌های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران در استان به خصوص شهرستان‌ها باعث خواهد شد که میزان جذب سرمایه گذاری در شهرستان‌ها افزایش خواهد یافت. 

او همچنین تاکید کرد: اگر به دنبال افزایش میزان سرمایه گذاری در استان باشیم باید بسته‌های سرمایه گذاری با سرعت بیشتر در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha