• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99021309262
  • خبرنگار : 50181

استاندار کرمانشاه:

بنیاد برکت برای ایجاد 10 هزار شغل در کرمانشاه همکاری کند

بنیاد برکت برای ایجاد 10 هزار شغل در کرمانشاه همکاری کند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه خواستار همکاری بنیاد برکت برای ایجاد 10 هزار شغل در استان برای امسال شد.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (13 اردیبهشت) شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد برکت برای ایجاد 15 هزار شغل در استان کرمانشاه در مدت سه سال ایجاد شده، اظهار کرد: اگرچه توافق اولیه برای اشتغالزایی امسال  5600 شغل است، اما تقاضا داریم این عدد را تا سقف 10 هزار شغل افزایش دهند.

وی تسهیلات 40 میلیون تومانی که برای هر شغل در نظر گرفته می‌شود را هم ناکافی دانست و عنوان کرد: این تسهیلات باید به 50 میلیون تومان افزایش یابد و امسال شاهد پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بنیاد برکت برای اشتغالزایی در کرمانشاه باشیم.

استاندار کرمانشاه نکته مثبت اشتغالزایی که توسط بنیاد برکت انجام می‌شود را توجه به اشتغال خرد خصوصا در مناطق روستایی دانست که باعث محرومیت‌زدایی از روستاها می‌شود و یادآور شد: تقاضا داریم به مناطق حاشیه شهر نیز توجه شود.

بازوند همچنین خواستار ورود بنیاد برکت برای اتمام طرح‌های گردشگری نیمه‌تمام در استان هم شد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مجموعه‌های آن از جمله بنیاد برکت همواره در بحران‌های مختلف پای کار بودند و حتی در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا درحال توزیع بسته غذایی هستند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا و جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده که کم هم نیست، خاطرنشان کرد: تنها راه جبران این خسارت‌ها تکیه بر جهش تولید است.

بازوند خواستار همکاری همه مدیران مرتبط با اشتغال و تولید و بانک‌ها شد و اضافه کرد: برای جهش تولید نیازمند حرکات جهشی مدیران هم هستیم و نمی‌توان با روند سابق کارها را پیش برد.

استاندار کرمانشاه از عملکرد تعدادی از بانک‌ها خصوصا پست بانک در زمینه عدم جذب سه درصد باقی مانده از تسهیلات زلزله استان نیز به شدت انتقاد کرد و گفت: تعلل در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها باعث شد نتوانیم اعتبارات جدید درخواست کنیم و با این شرایط 100 میلیارد تومان اعتبارات ما در حال از دست رفتن است.

وی با بیان اینکه دولت امسال دیگر به راحتی با پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد موافقت نخواهد کرد، افزود: اگر این 100 میلیارد تومان تسهیلات را از دست بدهیم با مدیران متخلف بانکی به شدت برخورد خواهد شد.

بازوند از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم خواست با توجه به اینکه اعتبارات بیمه بیکاری تامین شده پیگیری‌های لازم برای پرداخت بیمه بیکاری 7300 نفر مشمول استان را انجام دهد.

انتها پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha