• پنجشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99021813188
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان:

۲۸۲ روستای کردستان از مزایای اجرای طرح های آبخیزداری بهره مند می شوند

۲۸۲ روستای کردستان از مزایای اجرای طرح های آبخیزداری بهره مند می شوند

ایسنا/کردستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: با اجرای پروژه های آبخیزداری در سال ۹۹ جمعیتی بالغ بر ۶۷ هزار و ۳۸۹ نفر در ۲۸۲ روستا از مزایای اجرای طرح های آبخیزداری بهره مند می شوند.

 سعدی نقشبندی امروز(۱۸ اردیبهشت) در اولین جلسه شورای مدیران اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جمع معاونین و روسای ادارات ستادی و مستقل در محل سالن جلسات شهدای منابع طبیعی و آبخیزداری، اظهار کرد: در سال گذشته با همت جمعی همکاران اداره کل تخصیص اعتبارات سال ۹۸ نسبت به سال قبل آن (۹۷)، ۸۵ درصد جهش داشته است.

نقشبندی افزود: سال گذشته که با عنایت مقام معظم رهبری با وجود شرایط تحریم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در کل کشور هزینه شد و با تلاش بی نظیر همکاران ستادی و شهرستانی برای اجرای پروژه های بیولوژیک در جنگل و مرتع و مکانیکی و بیومکانیکی در حوزه های مصوب و دارای مطالعه آبخیزداری مبلغ ۴۱ میلیارد تومان تخصیص یافت.

وی بیان کرد: برای انجام پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری در سال ۹۹ نیز تا امروز ۲۳.۳ میلیارد ریال برای عملیات های بیولوژیکی بیومکانیکی و مکانیکی آبخیزداری در قالب ۲۵ زیر حوزه آبخیز مصوب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تاکید کرد: با اجرای پروژه های آبخیزداری در سال ۹۹ جمعیتی بالغ بر ۶۷ هزار و ۳۸۹ نفر در ۲۸۲ روستا از مزایای اجرای طرح های آبخیزداری بهره مند می شوند.

نقشبندی ذکر کرد: پروژه های بیولوژیک بیومکانیک و مکانیکی آبخیزداری در اجرای سیاست های سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور حفاظت توسعه اصلاح و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی با هدف کنترل روان آب ها و کاهش مخاطرات سیل جلوگیری از فرسایش خاک افزایش نفوذپذیری خاک و تقویت سفره‌های زیرزمینی در نهایت تقویت پوشش گیاهی جنگل ها و مراتع استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام سایر طرح های مورد نیاز منابع طبیعی و آبخیزداری همانند آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی روابط عمومی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی یگان حفاظت مهندس و مطالعاتش و پروژه های معاونت حفاظت و امور اراضی به صورت متمرکز از دفاتر سازمانی اعتبار مجزا اختصاص پیدا می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha