• یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99022115363
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

بازگشت به کار افراد بیکارشده از کرونا اولویت اول ما در حوزه اشتغال است

بازگشت به کار افراد بیکارشده از کرونا اولویت اول ما در حوزه اشتغال است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اولویت اول در حوزه اشتغال چهارمحال و بختیاری بازگشت به کار افراد بیکار شده بر اثر کرونا ویروس است، تثبیت اشتغال موجود باید در مرحله بعدی مدنظر مدیران مربوطه قرار بگیرد.

اقبال عباسی ۲۱ اردیبهشت‌ماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال‌جاری ارزیابی مدیران حوزه اقتصادی بر اساس چند معیار انجام می‌شود، اظهار کرد: مرحله اول ارزیابی بر اساس  کیفیت طرح‌های ارائه شده در حوزه تولید و اشتغال است، سپس در مرحله بعدی کم و کیف اجرای طرح‌های ارائه شده توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در نهایت درصد اشتغالی که طرح‌های ارائه شده توسط مدیران می‌تواند ایجاد کند در این ارزیابی تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه اشتغال ۳ موضوع دارای اهمیت است، عنوان کرد: اولویت اول در حوزه اشتغال چهارمحال و بختیاری بازگشت به کار افراد بیکار شده بر اثر کرونا ویروس است، تثبیت اشتغال موجود باید در مرحله بعدی مدنظر مدیران مربوطه قرار بگیرد، زمانی که این ۲ مسئله محقق شد باید برنامه‌های ایجاد اشتغال جدید را دنبال کنیم.

عباسی با بیان اینکه زمان قطعی پایان کرونا ویروس مشخص نیست، یادآور شد: در ابتدای شیوع کرونا ویروس حفظ سلامت مردم به روش‌های گوناگون در اولویت قرار داشت پس از آن معیشت مردم که ممکن بود باعث تبعات اجتماعی در کشور باشد در مرحله بعدی در دستور کار قرار گرفت، ضلع آخر مثلث که باید مدنظر قرار بگیرد مباحث مذهبی و فرهنگی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل کسری بودجه در سال ۹۹ باتوجه به کاهش شدید  قیمت نفت، عنوان کرد: در حال حاضر فروش نفت برای دولت توجیه اقتصادی ندارد و صادرات و واردات به علت کرونا ویروس با مشکل مواجه شده است باید راهکارهای جایگزین برای حل مشکل کسری بودجه پیشنهاد شود.

وی افزود: محرومیت در چهارمحال و بختیاری در وضع موجود کشور باید بیش‌تر مدنظر قرار گیرد، اما نباید از این نکته غافل شد که استان ما ظرفیت‌های بسیاری در رسیدن به خودکفایی دارد، چالش‌های احتمالی در سال ۹۹ با همت مردم و مسئولان پشت سر گذاشته می‌شود.

عباسی با اشاره به تشکیل مجلس جدید در سال ۹۹، بیان کرد: به‌نظر می‌رسد نمایندگان منتخب انگیزه بالایی در بحث حل مشکلات کشور دارند و باید به قول‌های خود به مردم عمل کنند، مدیران نیز نباید به علت تغییر نمایندگان و ترس از تغییر و تحول انگیزه خود را از دست بدهند، بلکه باید تا لحظه آخر با جدیت به کار خود ادامه دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص عدم جذب بخشی از اعتبارات تبصره ۱۸ توسط دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: مدیران باید موانع و مشکلات جذب این تسهیلات را ارائه دهند تا موانع برطرف شود، اگر مدیران تا پایان مهلت اعلام شده تسهیلات را جذب نکنند باید پاسخگوی عملکرد خود در این حوزه باشند.

وی اضافه کرد: تفاوت در آمار نشان‌دهنده ضعف مدیران است، مدیران باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط اختلاف‌های آماری در سطح ملی و استانی را براساس مستندات اصلاح کنند، مدیران عدد واقعی تسهیلات پرداختی را اعلام کنند و علت عدم جذب تسهیلات ارزان قیمت باید به سرعت و ظرف مدت ۲ ماه تعیین تکلیف شود، اگر بتوانیم تسهیلات ارزان قیمت را به طور کامل جذب کنیم می‌توان از ۳۰ درصد اعتبارات مازاد سایر استان‌ها استفاده کنیم.

عباسی در پایان با بیان اینکه راه‌اندازی دهکده فرش نیازمند جذب سرمایه‌گذار است، گفت: در صورت تعیین سرمایه‌گذار این آمادگی وجود دارد که امکانات موردنیاز در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرد، همچنین در این دهکده باید مراکز فنی و تخصصی مربوط به حوزه فرش پیش‌بینی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha