• جمعه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99022618750
  • منبع : نمایندگی ایلام

مدیر کل اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام:

ایجاد دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی ازموفق ترین طرح های اجتماعی وزارت کشور است

ایجاد دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی ازموفق ترین طرح های اجتماعی وزارت کشور است

ایسنا/ایلام مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری گفت:راه‌اندازی  دودفتر تسهیلگری و توسعه محلی درسال۹۸ درمناطق حاشیه شهر ایلام ازمهمترین آقداماتی بود که باحمایت استاندار محترم ومعاون محترم سیاسی امنیتی اجتماعی انجام شد.

 ‍ دکتر " عهدیه طهماسبی" در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هدف از تاسیس این دفاتر محقق کردن عدالت اجتماعی، ارتقای سطح زندگی، دانش شهروندی و رفع معضلات مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار  است که احتمال بروز آسیب‌ها ی اجتماعی در این مناطق  بسیار زیاد است.
وی تصریح کرد: این طرح ازموفق‌ترین طرح های  اجتماعی وزارت کشور است ، طرح دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی به همه ابعاد اجتماعی و نیازهای مناطق حاشیه نشین پرداخته و به همین دلیل موفق است، دفتر تسهیلگری و توسعه محلی علاوه بر مسائل روانشناسی و مددکاری به موضوعات اقتصادی، شهرسازی و حقوقی با رویکرد جمع‌آوری اطلاعات مهم می‌پردازد و نتیجه این اطلاعات به عنوان مدل برنامه‌ریزی برای اقدامات مهم شهری و مدیریت اجتماعی  در این مناطق مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
طهماسبی در خصوص چالش‌های حاشیه نشینی گفت: رویکردهای مختلف و متفاوتی در دنیا برای مواجهه با مشکلات مناطق کم‌برخوردار شهری، تجربه شده است که موثرین رویکرد و شیوه مواجهه با مسائل این مناطق، رویکرد تسهیلگری و توسعه محلی مبتنی بر مشارکت ساکنین است.
مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام تاکید کرد: دفاتر تسهیلگری باید مبتنی بر مشارکت ساکنان محل باشد، فلسفه و روح راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در واقع جلب مشارکت ساکنان محله است و اولین دستاورد ایجاد چنین رویکردی، ایجاد حس تعلق در ساکنان آن محل است. قبل از اینکه دغدغه این را داشته باشیم که در محله باید آب‌های سطحی و زباله جمع‌آوری شود و کالبد بهبود پیدا کند، باید ساکنان محله حس تعلق پیدا کنند،یکی از مهمترین وظایف تسهیلگری، ایجاد حس مطالبه‌گری ساکنان محل از مسئولان و کارگزاران است.
طهماسبی  گفت: ایجاد این دفاتر اقدام بسیار شایسته‌ای است که می‌تواند به بخش آسیب دیده جامعه کمک کند، امیدواریم بتوانیم زمینه ایجاد این امکان را برای مناطق دیگر نیز فراهم کنیم .
وی ادامه داد: ایجاد دفتر تسهیلگری و توسعه محلی سیاستی برای جلب مشارکت مردم و رفع مشکلات و مسایلی است که منجر به آسیب اجتماعی می‌شود و نیاز به هم افزایی وهمکاری کلیه دستگاههای اجرایی دراین زمینه داریم. 
طهماسبی  خاطرنشان کرد: با راه اندازی دفاتر تسهیلگری، مشارکت همگانی را که در اصل نظام و قانون مندرج شده،میتوانیم محقق کنیم تا این احساس در همگان غلبه کند که می‌توانند نقشی مداخله گرانه و تصمیم ساز داشته باشند و با بحث و گفت وگو آنچه برای شهر و محله خود نیاز دارند بیان کنند تا از کالبدهای آسیب زننده، پیشگیری شودوفضایی امن توام با آسایش و آرامش برای شهروندان فراهم کنیم.
وی افزود: توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که همه ابعاد مدنظر باشد،درنظر داریم
 با راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و در توانمندسازی اهالی محله ورود کنیم و معتقدیم آمده‌ایم تا از توانمندی‌های موجود در منطقه برای توانمندسازی مردم استفاده کنیم.
طهماسبی   به تاثیر مشارکت‌های مردمی در اجرای طرح‌های مقابله با  کرونا ویروس پرداخت.
وی افزود: تا این لحظه  دفاترتسهیل گری با اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم،گندزدایی معابر، توزیع پک های بهداشتی، توزیع سبد های غذایی و.....به کمک مناطق حاشیه نشین شهرایلام شتافتند. 
مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام ادامه داد:باعنایت به باز گشایی مدارس درنظر است با هماهنگی با آموزش و پرورش به کمک دفاتر تسهیلگری درتعدادی از مدارس حاشیه شهرایلام  درروز های شنبه ویکشنبه   نسبت به توزیع ماسک، دستکش وپد الکلی در راستای توجه به سلامت دانش آموزان اقدام شود.
مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری گفت:جمعیت مناطق یادشده حاشیه نشین  شهر ایلام۳۳۴۷۵نفراست که بیشترین جمعیت حاشیه نشین استان راتشکیل میدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.