• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99023122587
  • منبع : نمایندگی سمنان

37 بهبود یافته کرونا در سمنان پلاسما اهدا کردند

37 بهبود یافته کرونا در سمنان پلاسما اهدا کردند

ایسنا/سمنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به درمان مبتلایان به کروناویروس از طریق پلاسمای مبتلایان بهبودیافته گفت: تاکنون 37 نفر از بهبودیافتگان شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان پلاسمای اهدا کردند.

دکتر جعفر جندقی در نشست پدافند استان اظهار کرد: این رقم به نسبت سرانه و میانگین آمار اهداکنندگان پلاسما در کشور، رقم مطلوبی است.

وی با اشاره به جمعیت کل مبتلایان و بهبودیافتگان در 6 شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون آزمایش۵۲۷ مورد ارسالی از علوم پزشکی سمنان مثبت گزارش شده است.

این پزشک به قوانین کشور در خصوص محفوظ بودن اطلاعات بیماران پرداخت و افزود: براساس اخلاق پزشکی و طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت اطلاعات بیماران کرونا ویروس به هیچ دستگاه و سازمانی داده نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ۱۳۹۱نفر مشکوک به کووید19 در بیمارستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه بستری شدند ادامه داد: در مجموع ۵۲۷ مورد از این افراد که در بیمارستان‌های سمنان، دامغان و سمنان بستری بودند، مثبت گزارش شده بود.

وی با تقدیر از همکاری‌های مردم با حوزه سلامت از بهبودیافتگان از کووید19 در کشور و استان خواست با اهدای پلاسمای خود به درمان مبتلایان کمک کنند.
دکتر جندقی با ابراز خرسندی از وضعیت مهار کروناویروس در این استان اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران ما، طرح غربالگری ۳۲۶ هزار نفر با اجرای طرح سیب از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده است.
وی با اشاره انجام فاز دوم این طرح غربالگری تصریح کرد: در مرحله دوم غربالگری هم ۴۲۶ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به ارزیابی سلامت شهروندان از طرق مختلف و از جمله تماس تلفنی گفت: با ۲۰ هزار و ۲۸۶ نفر از افرادی که در ایام عید به مسافرت رفته بودند تماس حاصل شد و استان سمنان در پیگیری فوری و پیگیری عادی رتبه دوم کشور را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha