• چهارشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99030703778

استاندار فارس خواستار شد:

ارائه توانمندی‌های اقتصادی فارس برای گرفتن بازارهای خارجی

ارائه توانمندی‌های اقتصادی فارس برای گرفتن بازارهای خارجی

ایسنا/فارس استاندار فارس خواستار برگزاری جلساتی برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی این استان در راستای جذب بازارهای کشور عراق با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی ایران و عراق شد و در عین حال از برقراری پرواز مستقیم نجف به شیراز پس از افول بیماری کووید ١٩ خبر داد.

عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ٧ خرداد در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان فارس گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۳ طرح اقتصاد مقاومتی در فارس تدوین و نهایی شده بود که ۴ طرح جدید نیز به طرح‌های قبلی اضافه شده است.

او ابراز امیدواری کرد که با عملیاتی شدن این طرح‌ها شاهد جهش تولید در استان فارس باشیم و در این خصوص افزود: شاخص‌ها در فارس همواره در حال رشد هستند اما جهش تولید زمانی رخ خواهد داد که میزان توسعه و رشد آمارهای استان، جهش تصاعدی داشته باشند.

استاندار فارس ادامه داد: علاوه بر طرح‌هایی که به عنوان اقتصاد مقاومتی در استان شناخته شده، طرح‌هایی نیز در قالب پروژه‌های جهش تولید در استان فارس تدوین شده‌اند، لذا عملیاتی شدن این طرح‌ها می‌تواند نوید دهنده آینده‌ای درخشان در اقتصاد فارس باشد.

رحیمی همچنین به برنامه توریست درمانی فارس که مدتی است مغفول مانده اشاره و با بیان اینکه این استان هم در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه تجهیزات درمانی در کشور حائز جایگاه است، خواستار برنامه ریزی مدون و جامع برای ایجاد تورهای توریست درمانی شد و تاکید کرد: در اسرع وقت نسبت به برگزاری این تورها و هدفمند کردن فعالیت‌های درمانی در فارس با جامعیت هدف کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذاری و تعیین تکلیف معادن استان یکی از اولویت‌های اصلی برنامه ریزی برای توسعه فارس در راستای رونق تولید است، گفت: وجود پتانسیل‌های معدنی در فارس در کنار استفاده از تکنولوژی و علوم روز دنیا می‌تواند نقش مؤثری در بهبود شرایط معدنی در استان داشته باشد.

استاندار فارس با اشاره به واکاوی مشکلات کند کننده سرعت پروژه‌های اقتصادی استان نیز تاکید کرد: مصوبات استانی کارگروه اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شود و اگر مشکلی برای عملیاتی شدن این مصوبات وجود دارد باید واکاوی و مشکلات موجود توسط دستگاه‌های اجرایی برطرف شوند.

رحیمی همچنین با اشاره به مشکلات کارخانه نوآوری شیراز نیز بیان کرد: تمام ملزومات ایجاد و بهره برداری این کارخانه تهیه شده و تنها مشکل آن، عدم فعالیت این واحد اقتصادی و نحوه استقرار شرکت‌های دانش بنیان است.دستگاه‌های مربوطه مکلف هستند تا موانع بهره برداری از این طرح را هرچه سریع‌تر برطرف و نسبت به راه‌اندازی آن کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha