• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99031106224
  • خبرنگار : 50024

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ:

برخی با لابی‌گری ساخت و ساز غیر مجاز انجام می‌دهند

برخی با لابی‌گری ساخت و ساز غیر مجاز انجام می‌دهند

ایسنا/البرز سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ گفت: متخلفین از فرصت‌هایی مثل تعطیلات رسمی و روزهای پایانی هفته که بسیاری از ادارات تعطیل هستند استفاده کرده و ساخت و ساز انجام می‌دهند و البته برخی از آنها هم با لابی‌گری اهداف خود را پیش می‌برند.

حمیدرضا ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جلوگیری از ساخت وساز غیر مجاز و تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی یکی از تاکیدات مهم استاندار البرز است، اظهار کرد: برای کاهش آمار این ساخت و سازها کمیته‌ای در فرمانداری ساوجبلاغ شکل گرفته که تخلفات این حوزه را با دقت رصد می‌کند.

وی با بیان اینکه متخلفین و کسانی‌که نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقدام می‌کنند اغلب از مسئولین جلوتر هستند،  ادامه داد: این افراد از فرصت‌هایی مثل تعطیلات رسمی و روزهای پایانی هفته که بسیاری از ادارات تعطیل هستند استفاده کرده و ساخت و ساز انجام می‌دهند و البته برخی از آنها هم با لابی‌گری اهداف خود را پیش می‌برند.

این مسئول توضیح داد:  با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات اکیپ‌های نظارت بر ساخت وسازغیر مجاز در اراضی کشاورزی، از مردم درخواست می‌شود در این زمینه یاری‌گر جهاد کشاورزی و فرمانداری باشند و تخلفات را گزارش دهند.

وی اضافه کرد: هر هفته بیش از ۳۰ مورد ساخت و سازغیر مجاز در باغات و اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب می‌شود که نشان دهنده جدیت مسئولین به ویژه دستگاه قضا برای برخورد با متخلفین این حوزه است.

ورزشی ادامه داد: مسئولین روستایی باید با دقت نظر بیشتری نسبت به صدور مجوز برای ساخت و ساز در اراضی روستای اقدام کنند تا  شاهد هدر رفت سرمایه مردم نباشیم.

سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ تاکید کرد: با توجه به اینکه مدتی است مجوزهای دهیاری و شهرداری‌ها در کمیته تطبیق فرمانداری بررسی می‌شود، شاهد کاهش تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در ساوجبلاغ هستیم.

وی افزود: در حال حاضر دهیاران موظف شده‌اند ساخت و ساز در خارج از بافت روستایی را نیز گزارش دهند تا از این طریق میزان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این شهرستان به حداقل برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha