• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99031307650
  • منبع : نمایندگی همدان

۵۴۱ نفر از زندانیان استان همدان مشمول عفو رهبری شدند

۵۴۱ نفر از زندانیان استان همدان مشمول عفو رهبری شدند

ایسنا/همدان مراسم آزادسازی زندانیان مشمول عفو رهبری در گلزار شهدای همدان برگزار شد. در این مراسم ۵۴۱ نفر از زندانیان جرائم خرد استان با عنایت به الطاف مقام معظم رهبری به آغوش خانواده خود بازگشتند.

در خلال این مراسم زندانیان با قرائت دسته جمعی میثاق نامه ای بیان کردند که از فرصت پیش آمده استفاده کرده و دیگر جرمی مرتکب نمی شوند و در پایان نیز با اهدای گل به قبور شهدا با آنها پیمان مودت و دوستی بستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم اعلام کرد: اشتباه برای انسان امر طبیعی است اما ادامه دادن اشتباه و خطا امکان پذیر نیست. انسان موجود پرظرفیتی است و باید کرامت خود را حفظ کند بنابراین اگر ارتباط با خدا بیشتر شود امکان خطا کمتر می شود.

حجت الاسلام والمسیلمین حبیب الله شعبانی موثقی ادامه داد: با همت بلند مسئولان یک ششم افرادی که شامل عفو رهبری شدند از همدان بودند.

امام جمعه همدان با بیان اهمیت اشتغال و وضعیت معیشتی این افراد گفت: جامعه باید آغوش خود را برای کمک رسانی به این افراد باز کند.

وی خطاب به قوه قضائیه مطرح کرد: برائت باید در اصل و میزان جرم جاری شود، اگر جای عفو وجود دارد نباید سخت گیری بی مورد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان خطاب به زندانیان گفت: زندانیان باید به پیمان هایی که می بندند وفادار بمانند و نگذارند خطا استمرار یابد.

رئیس کل دادگستری استان همدان نیز با تأکید بر اینکه فرصت ها مانند ابرها در گذر هستند، گفت: باید این فرصت های خیر را غنیمت بشماریم و از آنها استفاده کنیم.

محمدرضا عدالتخواه در رابطه با علت انتخاب گلزار شهدا به عنوان مکان برگزاری این مراسم بیان کرد: این مکان به جهت میثاق با شهدا انتخاب شده و مددجویان گرامی باید از دعای خیر شهدا استفاده کنند.

وی با نقل قولی از مقام معظم رهبری که فرمودند منتظر نباشید زندانی درخواست عفو داشته باشد، ادامه داد: بررسی پرونده های عفو از آبان کاه سال گذشته آغاز شده و ۳۷۰۰ نفر در کل کشور مشمول عفو شدند که ۵۴۱ نفر از استان همدان هستند.

وی خطاب به زندانیان آزاد شده اعلام کرد: پاسخ تلاش کادر سازمان زندان ها این است که شما به زندان برنگردید. زندانیان باید تعهد امضا کنند که دوباره به زندان برنگردند و اگر دوباره برگشتند استحقاق برخورداری از هیچ گونه عفو و تخفیف را نخواهند داشت و برای اشد مجازات آماده اند و چهره سخت قانون را خواهند دید.

عدالتخواه مطرح کرد: مراقبت پس از خروج زندانیان به عهده خانواده ها است، هنگامی که فردی جرمی مرتکب می شود نه تنها برای خود بلکه ممکن است یک فامیل را از هم بپاشد و یک نسل را منحرف کند.

وی در رابطه با شرایط زندانیان آزاد شده بیان کرد: زندانیان آزاد شده مجرمانی هستند که جرائم خرد انجام داده، سابقه کیفری نداشته و اگر شاکی خصوصی داشتند رضایت آنها جلب شده و در حال حاضر اصلاح شده اند و هیچ اثر مخربی برای جامعه ندارند.

مدیرکل زندان های استان همدان نیز اعلام کرد: از بهمن ماه سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ پرونده به کمیسیون عفو کشور ارسال شده و از این تعداد ۵۴۱ نفر از زندانیان استان همدان شامل عفو رهبری شدند که این تعداد طی ۴۱ سال گذشته بی سابقه بوده و سهم بزرگی از عفو امسال کشور به استان همدان اختصاص پیدا کرده است.

پژمان پروین ادامه داد: پرونده زندانیان با وسواس شدید بررسی شده و رأفت اسلامی مشمول عزیزانی شده که راه خود را اشتباه رفته و اکنون راهشان را پیدا کرده اند و قرار است به زندگی اجتماعی و خانواده برگردند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha