• سه‌شنبه / ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99031308238
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان اعلام کرد:

حمایت از بیمه شدگان روستایی درگیر کرونا در استان اصفهان

حمایت از بیمه شدگان روستایی درگیر کرونا در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: به ۵۰۰ نفر از مستمری بگیران درگیر کرونا در استان اصفهان وام ۳ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت می شود.

عماد استکی امروز (سه شنبه- ۱۳ خرداد) به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این صندوق یک نهاد عمومی غیر دولتی و زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که فعالیت اجرایی خود را از سال ۸۴ آغاز کرد.

وی هدف اصلی از تشکیل این صندوق را حمایت از روستائیان و عشایر و افراد دیگری دانست که مشمول هیچ بیمه ای نیستند.

به گزارش ایسنا، مدیر صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان افزود: کشاورزان، روستائیان، عشایر، قالیبافان، شاغلان حوزه صنایع دستی، کارگران فصلی، رانندگان که بار و مسافر بین جاده ای حمل می کنند، دامپزشکان و مهندسان کشاورزی ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مشمولان این صندوق هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در استان اصفهان ۷۶ هزار و ۶۷۶ نفر در صندوق بیمه عضو شده اند، گفت: این صندوق سه تعهد در قبال بیمه شدگان دارد که شامل مستمری بازنشستگان است و شرط اصلی آن داشتن ۶۵ سال سن و ۱۵ سال پرداخت حق بیمه است، همچنین از کارافتادگی و فوت جزء تعهدات این صندوق است، اما بحث درمان توسط سازمان بیمه سلامت انجام می شود.

استکی جمعیت حد این صندوق  را ۶۱۳ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: برای عضویت در صندوق باید دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال باشند و جای دیگر بیمه نباشند که بر این اساس ۱۶۰ هزار نفر در استان مشمول شدند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳ هزار و ۲۶۴ نفر مستمری فوتی، ۳ هزار و ۵۴۷ مستمری بازنشستگی و ۴۶۵ نفر مستمری از کارافتادگی دریافت می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان، حق بیمه پرداختی در صندوق را ۱۵ درصد سطح درآمد اظهار شده از بیمه گزار اعلام کرد و افزود: ۱۰ درصد این حق بیمه را دولت و ۵ درصد را بیمه شده پرداخت می کند.

وی برنامه امسال این صندوق در استان را جذب حداکثر ۹ هزار و ۵۰۰ نفر و حداقل ۳ هزار و ۱۹۴ عنوان کرد و افزود: بازوی محرک ما کارگزاری ها هستند که اقدام به جذب مشمولان می کنند.

استکی با بیان اینکه در مجموع ۵۳ کارگزاری فعال در سطح استان داریم، اظهار کرد: سمیرم، بوئین میاندشت و نجف آباد، شهرستان های موفق در جذب در سال گذشته بودند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار توانستیم به حدود ۲۰۰ نفر از بازنشستگان وام ۳ میلیون تومانی بدون بهره پرداخت کنیم و امسال هم این وام را خواهیم داشت، ادامه داد: وام دیگری هم برای افراد درگیر کرونا خواهیم داشت که حدود ۵۰۰ نفر از مستمری بگیران استان درگیر کرونا شدند و قرار است وام ۳ میلیون تومانی بدون ضامن به مستمری بگیران و کمک هزینه ای به بیمه شدگان پرداخت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha