• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 99032012651
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

نیاز ۳ برابری تخت‌های بیمارستانی برای بستری کرونایی‌های هرمزگان

نیاز ۳ برابری تخت‌های بیمارستانی برای بستری کرونایی‌های هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر وضعیت استان هرمزگان بحرانی است و انتظار می‌رود طی هفته آینده بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بار زیادی را متحمل شود.

دکتر حسین فرشیدی ظهر امروز (۲۰ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در حال حاضر کادر درمان فشار زیادی را تحمل می‌کنند و تبعات آن به زودی همه را درگیر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت بخش های کووید پر شده است و با توجه به افزایش روزانه ابتلا به این بیماری، انتظار می رود که طی هفته آینده وضعیت نامساعدتری از شرایط فعلی پیش رو داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: برای بستری بیماران کووید در استان هرمزگان باید سه برابر ظرفیت تخت‌های فعلی برنامه ریزی شود، متاسفانه در ستاد کشوری برای استان‌هایی که در وضعیت قرمز و بحران کرونا قرار دارند بطور جداگانه تصمیم‌گیری نشده است و ظرفیت استان در مواجهه با این بحران با مشکل و چالش همراه خواهد بود.

فرشیدی ادامه داد: برای عبور از این شرایط لازم است همه مردم همکاری نموده و با رعایت اصول ساده ای مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها، برای جلوگیری از شیوع این ویروس تلاش نمایند تا با یاری یکدیگر  شاهد کاهش ابتلا و کاهش موارد بستری در بیمارستان باشیم.

وی  از نگاه مثبت و همت خیرین سلامت که نیازهای فعلی حوزه درمان و سلامت را اولویت خود قرار داده اند، تقدیر و تشکر کرد و از همه خیرین و مجمع های خیریه استان دعوت به همکاری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت استان هرمزگان بحرانی است و انتظار می رود طی هفته آینده بیمارستان شهید محمدی بار زیادی را متحمل شود، اضافه کرد:  باید یک مدیریت جهادی در خصوص خدمت رسانی مطلوب انجام شود، به جهت تامین نیروی انسانی، نیروهای استخدامی جدید بیمارستان شریعتی طی چند مرحله در اختیار بیمارستان شهید محمدی قرار می گیرد.

 فرشیدی همچنین از ریاست مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس و مدیران خواست که برنامه ریزی مناسب را در خصوص مدیریت و بکارگیری نیروهای موجود انجام دهند، به روز رسانی سیستم سرمایشی به فوریت در دستور کار قرار گیرد و اکسیژن به میزان کافی در اختیار بخش ها قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha