• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99032414969
  • خبرنگار : 50176

سلامت عمومی لرستان دچار بحران می‌شود؟

سلامت عمومی لرستان دچار بحران  می‌شود؟

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با هشدار جدی به همه مردم لرستان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد لرستان به عنوان یکی از استان‌هایی که ممکن است در چند روز آینده شرایط سخت‌تری را در بحث بیماری کرونا تجربه کند، اعلام شد.

سیدموسی خادمی به مردم لرستان و مسئولین تاکید کرد: همکاری بیشتری را اعمال کرده و آمادگی بیشتری را برای مقابله با بیماری کرونا داشته باشند.

وی تصریح کرد: مهمترین توصیه‌ای که الان می‌توانیم به مردم داشته باشیم رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات و اجتماعات است که این بهترین و مهمترین کاری است که از دست مردم بر می‌آید.

استاندار لرستان افزود: از طرف دیگر دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ علوم‌پزشکی آمادگی لازم را داشته باشند که خوشبختانه این آمادگی و بستر در استان فراهم است؛ و تعداد زیادی تخت برای بیماران بستری معمولی و مراقبت‌های ویژه در اختیار داریم که در حال حاضر تعداد کمی از آنها اشغال شده و اگر شرایط سخت‌تر شود این مقدار قابل افزایش است.

خادمی خاطرنشان کرد: مردم باید توجه کنند که ظرفیت‌ها محدود است و اگر شرایط به گونه‌ای شود که تعداد بیماران ورودی از تعداد بیماران خروجی بیشتر شود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

استاندار با تاکید بر اهمیت مراعات مردم در بهبود وضعیت سلامت عمومی گفت: طبق نظر متخصصان اگر دو نفر ماسک زده و در کنار هم باشند احتمال سرایت بیماری تا ۹۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و اگر ماسک نزده باشند این احتمال به همان میزان افزایش پیدا خواهد کرد.

خادمی با تاکید بر لزوم استفاده عموم مردم از ماسک اضافه کرد: قرار است تمهیداتی ایجاد شود که هم در سطح ملی و استانی قیمت ماسک کاهش یابد و سعی می کنیم به تولیدکنندگان کمک کنیم تا قیمت تمام شده را کاهش داده و ماسک را ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

استاندار لرستان در پایان به مردم توصیه کرد: با رعایت فاصله اجتماعی حتماً از ماسک استفاده کرده تا وضع سلامت عمومی استان دچار بحران نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha