• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99032515594
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون سازمان صمت استان اعلام کرد:

تعداد واحدهای ۱۰۰ درصد فعال چهارمحال و بختیاری؛ کمتر از تعداد انگشتان دست

تعداد واحدهای ۱۰۰ درصد فعال چهارمحال و بختیاری؛ کمتر از تعداد انگشتان دست

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بختیاری با بیان اینکه حدود ۹۳۰ واحد فعال و نیمه فعال در استان وجود دارد، گفت: تعداد واحدهای فعال که با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند کمتر از تعداد انگشتان دست است.

محمدکاظم منزوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری به چند دسته فعال، نیمه‌فعال، راکد و تعطیل تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار کرد: واحدهای فعال به واحدهایی اطلاق می‌شود که با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند، واحدهای نیمه فعال نیز به واحدهایی گفته می‎شود که با ظرفیت کمتر از ۶۰ درصد فعالیت می‌کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعریف واحد تعطیل و راکد با هم متفاوت است، واحد راکد به واحدی گفته می‌شود که بنا بر دلایلی فعالیت آن متوقف شده و با انجام اقدامات می‌توان این واحدها را به چرخه تولید بازگرداند، اما واحدهای تعطیل امکان بازگشت آن‌ها وجود ندارد و پروانه آن‌ها تعلیق می‌شود.

وی با اشاره اینکه فرآیند فعال‌سازی واحدهای تولیدی راکد بسیار پیچیده و زمان‌بر است، خاطرنشان کرد: معمولا در طول یکسال امکان راه‌اندازی مجدد بیش‌تر از ۱۰ واحد راکد در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد.

منزوی اضافه کرد: برای احیای واحدهای تولیدی راکد چندین جلسه کارشناسی با حضور مدیر واحد تولیدی، کارشناسان شرکت شهرک‌های صنعتی و ... برگزار و سپس مشکلات برای رسیدگی در کارگروه‌های مرتبط و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید احصا و عارضه‌یابی می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۹۳۰ واحد فعال و نیمه فعال در استان وجود دارد، یادآور شد: تعداد واحدهای فعال که با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند کمتر از تعداد انگشتان دست است.

وی افزایش شدید قیمت ارز را از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: واحدهایی که صادرات محور نیستند برای تأمین مواد اولیه با افزایش قیمت چند برابری مواجه شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha