• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99032515920

استاندار گلستان:

۵۷ درصد مردم گرگان کرونا گرفتند

۵۷ درصد مردم گرگان کرونا گرفتند

ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، تاکنون ۵۷ درصد مردم گرگان به ویروس کرونا مبتلا شدند؛ بسیاری از مردم متوجه ابتلا به این ویروس نشدند.

هادی حق‌شناس پیش از ظهر امروز یکشنبه (۲۵ خرداد) در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در بین ۳۱ مرکز استان کشور، گرگان در کنار دو شهر قم و رشت، بیشترین مبتلایان کرونا را نسبت به جمعیت دارد ولی در گرگان تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری خیلی کم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از پیک اول بیماری کرونا عبور کردیم، افزود: اینکه درصد بالایی از مردم گرگان به این ویروس مبتلا شدند، باعث بالا رفتن ایمنی در این شهر شده و دیگر پیک بالا را در این شهر نخواهیم داشت.

استاندار گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه پیک دوم بیماری را پیش رو داریم، اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، با کمترین تلفات و عوارض از آن عبور خواهیم کرد. تا وقتی‌که واکسن کرونا پیدا نشده اوضاع به همین شکل خواهد بود لذا مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را به‌طور جدی رعایت کنند.

حق‌شناس تصریح کرد: در حال حاضر به غیر از بندرگز که در وضعیت قرمز کرونا وجود دارد، دیگر شهرهای استان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تالارهای پذیرایی در شهرهای با وضعیت سفید و زرد می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. رستوران‌ها می‌توانند با یک‌سوم ظرفیت به کار خود ادامه دهند.

استاندار گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه بندرگز در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت، بازار هفتگی این شهر مجدداً تعطیل می‌شود. در سایر شهرها هم اگر به سمت وضعیت قرمز برویم، محدودیت‌هایی که برداشته شد را بر می‌گردانیم.

حق‌شناس با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر رعایت نشدن مصوبه‌ ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص فعالیت بازارهای هفتگی شهرها با نصف ظرفیت، گفت: بازار هفتگی که با بیش از نصف ظرفیت بازگشایی شود، تعطیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، مساجد در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت یک ساعت مراسم سوگواری برگزار کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha