• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99032516074
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نخستین بازارچه سنگ های قیمتی کشور در اصفهان افتتاح شد

نخستین بازارچه سنگ های قیمتی کشور در اصفهان افتتاح شد

ایسنا/اصفهان نخستین بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کشور امروز با حضور معاون وزیر صمت، استاندار و جمعی از مسئولان استان در ارگ جهان نمای اصفهان افتتاح شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در آیین افتتاح این بازارچه، اظهار کرد: با تشکیل کنسرسیوم سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین جلسات متعدد با شهردار اصفهان و ... اولین بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی کشور امروز در اصفهان افتتاح شد.

ایرج موفق با اشاره به گردش مالی ۲۳ میلیارد دلاری سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در دنیا، گفت: ما نیز به دنبال سهم مناسبی از این بازار هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: خوشبختانه اصفهان سازندگان موفقی در زمینه ماشین های تراش سنگ های قیمتی دارد.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ایران نیاز به کار دارد و باید دست به دست هم دهیم، تاکید کرد: امروز زمان زیادی نداریم، اما امیدواریم با تلاش مضاعف در استان و همچنین حمایت های ایمیدرو این کار را عملیاتی کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های کلی نظام درباره جلوگیری از خام فروشی و ضرورت توسعه و ساماندهی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی بر اساس سند ملی توسعه صنعت گوهر سنگ در کشور شاهد افتتاح بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان هستیم.

بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در سرای گوهر و ارگ جهان نما

به گزارش ایسنا، عضو هیئت اجرایی کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی اصفهان نیز در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل این کنسرسیوم از حدود دو سال پیش در اصفهان، اظهار کرد: در این کنسرسیوم چالش ها و فرصت های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بررسی و شناسایی شد.

امیرکامیار کاظمی با تاکید بر اینکه ایجاد بازارچه تخصصی سنگ های قیمتی به رشد این صنعت کمک می کند، تاکید کرد: جمع شدن فعالان این صنعت در یک مکان واحد و همچنین فروشگاه عرضه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله مزیت های این بازارچه است.

 وی با بیان اینکه بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی امروز در ارگ جهان نما در فضایی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع افتتاح شد، ادامه داد: سرای گوهر واقع در میدان امام علی(ع) در فضایی سه طبقه به مساحت ۳ هزار مترمربع به این بازارچه اختصاص گرفته است.

عضو هیئت اجرایی کنسرسیوم سنگ‌های قیمتی اصفهان با بیان اینکه سرای گوهر قرار است به بخش تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ارگ جهان نما به فروش اختصاص یابد، افزود: درحال حاضر حدود ۱۸ غرفه در ارگ جهان نما و  ۸۰ غرفه در سرای گوهر به این موضوع اختصاص یافته است.

وی همچنین از راه اندازی سایتی جهت جمع آوری اطلاعات زنجیره تولید از صفر تا صد در کنار این بازار خبر داد و گفت: از سوی دیگر آزمایشگاه تشخیص جواهر و سنگ های قیمتی ایجاد شده و تا افراد به راحتی از مراکز معتبر اقدام به خرید کنند.

به گفته کاظمی، قرار است هر شهرستان در بازار سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی یک غرفه داشته باشد که سبب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha