• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99033119623
  • منبع : نمایندگی همدان

هشدار به همدانی ها؛

الگوی مصرف آب رعایت نشود تابستان با مشکل مواجه می شویم

الگوی مصرف آب رعایت نشود تابستان با مشکل مواجه می شویم

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در همدان گفت: در صورتی که الگوی مصرف آب رعایت نشود قطعا در فصل گرم سال با مشکل مواجه خواهیم شد.

سیدهادی حسینی بیدار شنبه ۳۱ خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال ۹۸ تولید آب در همدان ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه بود که نسبت به ۱۲ سال گذشته توانستیم ثابت نگه داریم و با وجود اینکه جمعیت استان افزایش داشته میزان تولید اب را کاهش دادیم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر مصرف آب در همدان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته به طوریکه در اسدآباد رکورد مصرف آب شکسته شده است.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه تولید آب در استان ۱۹۰۰ لیتر درثانیه بوده است، افزود: امسال با توجه به گرمای هوا و شیوع کرونا مصرف آب در استان بالا رفته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید آب در همدان ۱۴۰۰ لیتر درثانیه است، تأکید کرد: پروژه سد اکباتان تا یک ماه آینده به مدار خواهد آمد که ۱۰۰ لیتر به ظرفیت تصفیه خانه اکباتان اضافه خواهد شد.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه ۳۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تصفیه خانه عباس آباد اضافه خواهد شد، مطرح کرد: در مسیر خط تالوار سعی کردیم چاه هایی که به خط تالوار می رسد را شناسایی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان با بیان اینکه از جمعیت شهری یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۱۰۰ درصد تحت پوشش خدمات آب هستند، تصریح کرد: به ۳۰ شهر استان همدان خدمات رسانی می شود که ۴۴۳ هزار مشترک آب در حوزه شهری در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۱ حلقه چاه در استان همدان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۸۰ حلقه چاه در مدار است همچنین در آبرسانی همدان از سه دهنه چشمه و چهار رشته قنات استفاده می شود.

حسینی بیدار بیان کرد: حجم تولید آب در سال ۹۸ حدود ۸۷ میلیون متر مکعب بوده که ۶۲ میلیون متر مکعب فروش رفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب در استان همدان ۲۶۲۱ کیلومتر است،یادآور شد: متوسط مصرف هر مشترک  همدانی ۴۷۰ لیتر در شبانه روزو هر واحد خانگی ۴۱۸ لیتر در شبانه روز است.

حسینی بیدار با اشاره به فعالیت چهار تصفیه خانه در مدار بهره برداری، بیان کرد: ظرفیت در دست بهره برداری ۱۳۰ هزار و ۴۴ متر مکعب است.

وی جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان همدان را ۸۳۷ هزار و ۵۱۹ نفر دانست و گفت: ۷۶ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که این عدد در کشور ۴۵ تا ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهر استان انشعاب فاضلاب دارند، خاطرنشان کرد: طول شبکه جمع آوری فاضلاب استان همدان ۱۵۸۳ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه ۳۵.۷ درصد جمعیت روستایی استان است، اظهار کرد: ۶۲۰هزار و ۸۸۹ نفر در روستاهای استان ساکن هستند که از این میزان ۲۵.۹ درصد تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

حسینی بیدار با بیان اینکه ۱۰۶۳ روستا در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ۸۰۳ روستای استان آبرسانی می شود که معادل ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از روستاهای استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب نیستند، گفت: ۱۶۸ هزار مشترک روستایی تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارد.

وی با بیان اینکه هفت درصد از جمعیت استان تحت پوشش فاضلاب قرار دارد، مطرح کرد: امسال پنج مجتمع آبرسانی روستایی با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان در استان همدان اففتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان بااشاره به اینکه ۴۲ میلیارد تومان اعتبار روستاها در بخش آب است، بیان کرد: شش مجتمع در حال مطالعه است که امیدواریم بتوانیم اعتبار مورد نیاز را اخذ کنیم.

حسینی بیدار با بیان اینکه ۹۵ درصد از حاشیه شهر همدان تحت پوشش خدمات فاضلاب است، یادآور شد: تصفیه خانه شهر همدان در کشور نمونه است .

وی اظهار کرد: قول داده ایم امسال پروژه آب و فاضلاب پنج روستا از جمله یلفان و ارزانفود را تا پایان سال افتتاح کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز گفت: بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب استان همدان ۹۵ درصد پیشرفت دارد و قبل از پایان امسال وارد مدار می شود.

فرهاد بختیاری فر اظهار کرد: بخش مایع تصفیه در حال بهره برداری است و بخش لجن نیز ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت شبکه فاضلاب استان همدان ۱۰۰ درصدی نیست، تصریح کرد: به همین علت اینکه بخشی از فاضلاب منازل به صورت غیرمجاز وارد رودخانه ها شود طبیعی است.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان ‌جمع آوری فاضلاب از رودخانه های استان را دنبال می کند، گفت: شرکت آب و فاضلای در راستای کمک به بهداشت شهروندان و بازگرداندن حیات به رودخانه ها فاضلاب های خاکستری را به طور غیرمجاز که توسط مردم وارد رودخانه ها می شود را جداسازی می کند.

بختیاری فر ادامه داد: سال گذشته فاضلاب رودخانه مناطق چرمسازی، منوچهری و مدرس به طور کامل جداسازی شده و به تصفیه خانه هدایت شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره جداسازی فاضلاب رودخانه علی آباد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیمانکار ما درشهرک فرهنگیان مشغول به کار است و حداکثر تلاش را می کنیم تا از اعتبارات تبصره ۳ و جاری شرکت و سایر اعتبارات در زمینه جمع اوری فاضلاب از رودخانه ها اختصاص داده شود.

وی گفت: همچنین فاضلاب از رودخانه دره مرادبیگ و سیلوار جمع آوری شده وبه شبکه فاضلاب سطح شهر همدان متصل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha