• پنجشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99040504050
  • خبرنگار : 50165

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تاکید کرد

پیش‌بینی طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای گذر از پیک مصرف

پیش‌بینی طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای گذر از پیک مصرف

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای گذر از پیک مصرف در نظر گرفته شده است.

علیرضا علیزاده ظهر امروز (۵ تیرماه) در نشست خبری مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان، اظهار کرد: صرفه‌جویی، کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و باید مدیریت صحیح در انرژی اتفاق بیفتد و این در حالی است که سرانه مصرف برق ایران سه برابر میانگین جهانی و شدت مصرف انرژی در کشور، ۱۳ برابر میزان جهانی است.

وی افزود: در استان زنجان، عمده‌ترین مصرف‌کننده، بخش صنعت بوده و کشاورزی در رتبه دوم قرار دارد و به لحاظ تعداد، ۸۰ درصد مشترکان شرکت برق خانگی هستند که بیشترین تعداد را شامل می‌شوند؛ اما این مشترکان فقط ۱۸ درصد از انرژی برق استان را مصرف می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: پس از صنعت، عمده مصرف‌کننده انرژِی برق در استان زنجان، بخش کشاورزی است که نیاز به توجه برای راندمان بیشتر در بخش کشاورزی وجود دارد که بر همین اساس طرح کشاورزی مثبتی توسط شرکت توزیع برق در حال انجام است و کشاورزان به ازای ۴ ساعت خاموشی از ۲۰ ساعت مصرف رایگان برق برخوردار می‌شوند.

علیزاده تصریح کرد: علاوه ‌بر طرح‌هایی که برای کشاورزان پیش‌بینی شده، طرح‌های تشویقی و تنبیهی برای مشترکان خانگی و صنعتی نیز در دست اجرا است تا بتوان از پیک مصرف و تابستان امسال با کمترین خاموشی گذر کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، یادآور شد: رویکرد شرکت توزیع برق هدایت ارائه خدمات به سمت دریافت خدمات غیرحضوری است؛ از اینرو در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها برای افزایش اطلاع‌رسانی به مردم استفاده می‌شود. برنامه‌های چشم‌انداز ۱۴۰۴ این شرکت اقتباس گرفته از اعداد ۱۴۰۴ است، به طوری ‌که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تلفات انرژی برق استان را به عدد ۴ خواهیم رساند و این در حالی است که در حال حاضر از نرم کشوری (بیش از ۱۰ درصد) پایین است.

وی با اشاره به فرارسیدن تیرماه و زمان پیک مصرف، خاطرنشان کرد: هفته‌های میانی تیرماه به لحاظ مصرف اهمیت بالایی دارد و برنامه‌های تشویقی برای تعرفه‌های مختلف در نظر گرفته شده است و مشترکان توجه داشته باشند که از ابتدای اردیبهشت، ۶ درصد بر بهای برق مصرفی افزوده شده و مشترکانی که بیش از حد مشخص ‌شده مصرف‌ کنند، مشمول پرداخت ۱۶ درصد بیشتر از سایر مشترکان خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha