• جمعه / ۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99040604467
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نویدهای نوبخت برای اصفهان

نویدهای نوبخت برای اصفهان

ایسنا/اصفهان معاون رئیس جمهور دربارۀ موضوعاتی چون ارتباط آزادراهی اصفهان به شیراز، شش خطه کردن مسیر اصفهان به شهرضا، علت تأخیر در پرداخت های دولت، ریل گذاری یزد به شیراز، ساخت ۴۰۰۰ هزار مسکن ویژۀ محرومان تحت پوشش کمیته امداد، قطار سریع السیر تهران، قم، اصفهان و تدبیر دولت برای جلوگیری از گرانی اجناس مورد نیاز مردم توضیحاتی را بیان کرد.

محمدباقر نوبخت امروز (جمعه-ششم تیرماه) در حاشیه بازدید از متروی بهارستان در جمع خبرنگاران استان اصفهان، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که مربوط به استان و شهر اصفهان می‌شود، ارتباط آزادراهی اصفهان به شیراز است که ما این عملیات را از شیراز آغاز کردیم و تا ایزد خواست نیز پیش بردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۶۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است تا بتوانیم ۲۲۴ کیلومتر باقیمانده را تکمیل کنیم و این رقمی است که ما با وزارت دفاع در آن مشارکت داریم. تاکنون دولت بخشی از سهم خود را برای این پروژه پرداخت کرده و بخش دیگر نیز طبق زمان‌بندی‌ای که داشته‌ایم پرداخت خواهیم کرد تا این راه مواصلاتی که کریدور شمال جنوب را تکمیل می‌کند، افتتاح شود.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با افتتاح این راه مواصلاتی مسیر اصفهان به شیراز برای مسافران ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد که تقریباً مساوی با دو ساعت صرفه‌جویی در زمان است.

نوبخت افزود: در بحث زیرساخت‌ها بازدیدی نیز از شش خطه کردن مسیر اصفهان به شهرضا داشتیم که این پروژه در حال انجام است و به امید خدا تا شب عید آماده خواهد شد. تعهد ما برای کمک به این پروژه ۶۰ میلیارد بوده که بخشی از آن را پرداخت کرده‌ایم و بخش دیگر نیز ایفا خواهد شد.

وی با شرح علت تأخیر در پرداخت‌های دولت گفت: درست است که در بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در جاریه‌ها نمی‌توانیم عمل کنیم و چه‌کار انجام بشود چه نه، آخر ماه باید حقوق کارکنان دولت را پرداخت کنیم اما برای عملیات عمرانی کاملاً بر اساس عملکرد پیش می‌رویم، بر انجام کارها نظارت داریم و پرداخت‌ها نیز وابسته به همین امر است.

معاون رئیس‌جمهور دربارۀ ریل‌گذاری یزد به شیراز اظهار کرد: این روزها ریل‌گذاری یزد به شیراز در حال انجام است که شاید این امر در ظاهر و مستقیماً به اصفهان مربوط نشود اما در مجموع تکمیل‌کنندۀ مثلث گردشگری اصفهان، شیراز و یزد است و انشالله تا پایان سال آماده خواهد شد.

نوبخت دربارۀ قطار سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان توضیح داد: یکی از مباحث زیرساختی دیگر که در دولت کنونی پیگیری می‌شود اما در این دولت به پایان نمی‌رسد قطار سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان است. این پروژه بزرگ از مسیر فاینانس انجام می‌شود و با چینی‌ها درباره آن وارد گفتگو شدیم. بااینکه تحریم‌ها بر این پروژه اثر گذاشته پیگیر انجام آن هستیم اما تأکید می‌کنم که نمی‌توانیم تعهد کنیم در این دولت شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجۀ کشور تصریح کرد: ما در استان اصفهان انسان‌های شریفی داریم که باوجود همۀ بزرگواری، درآمد بسیار کمی دارند و قدرت احداث مسکن ندارند. به همین دلیل  ۴۰۰۰ واحد مسکونی آماده کردیم که ۳۰۰۰ تای آن را در روستای امامزاده علی‌اکبر شهرضا کلنگ زدیم و ساخت آن در حال انجام است. همین‌جا نیز از همه خبرنگاران و عکاسان دعوت می‌کنم در لحظه معنوی تحویل کلید به صاحبان این خانه‌ها حضور داشته باشند.

وی افزود: امروز عصر نیز پروژۀ احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان شریف اردستان که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند کلید می‌خورد.

نوبخت در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: مجموعه طرح‌ها و پروژه‌هایی که با استاندار اصفهان درباره مسائل آب و مجموعه‌های آب‌رسانی و موارد این‌چنینی توافق شده نیز انشالله به انجام خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تدبیر دولت برای گران شدن اجناس گفت: درست است که ما نیاز ارزی‌مان را برای واردات بخشی از مواد از طریق نفت تأمین می‌کردیم اما اکنون‌که در این بخش مشکل‌داریم اگر صادرکنندگان عزیزی که با امکانات کشور فرصت صادرات و ارزآوری برایشان فراهم‌شده هر چه سریع‌تر ارزهای خود را در نیما بفروشند، متقاضیان واردات نیز می‌توانند وارد عمل شوند و مشکل حل شود. با همۀ این‌ها بانک مرکزی نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده تا بتواند با توجه به شرایط تحریمی ارز مورد نیاز را تأمین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha