• چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۹ / ۲۲:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99041108958
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

سکونت ۱۰۲ نفر از فرمانداران و بخشداران در محل خدمت/ اولین فرماندار کوهسرخ معرفی شد

سکونت ۱۰۲ نفر از فرمانداران و بخشداران در محل خدمت/ اولین فرماندار کوهسرخ معرفی شد

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در معارفه اولین فرماندار کوهسرخ گفت: با توجه به دستور وزیر کشور و پیگیری استاندار از مجموع ۱۰۴ فرماندار و بخشدار در خراسان رضوی ۱۰۲ نفر در محل خدمتشان سکونت دارند و تنها ۲ نفر بنا به شرایطی که دارند تا کنون مستقر نشدند و به آن‌ها نیز مهلت داده ‌شده تا هر چه زودتر در محل خدمت مستقر شوند.

حسن جعفری یازدهم تیر ماه در جلسه شورای اداری کوهسرخ که برای معارفه اولین فرماندار این شهرستان جدیدالتاسیس برگزار شد، عنوان کرد: با وجود اینکه در دهه فجر سال گذشته ارتقای بخش به شهرستان ابلاغ و مقرر شد در اولین فرصت سرپرست فرمانداری کوهسرخ معرفی شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: اگر چه برای تصدی سرپرستی فرمانداری تازه تاسیس کوهسرخ ۵ گزینه وجود داشت اما بر اساس بررسی‎هایی که شد، آقای رمضانی با سابقه ۵.۵ سال که از نیروهای بومی منطقه بوده و با توجه به شناختی که از کوهسرخ دارد، می‌تواند دلسوزانه کار و تلاش کند به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان کوهسرخ معرفی شد.

جعفری اظهار کرد: بدون شک سرپرست فرمانداری به‌ تنهایی نخواهد توانست ۸۰ سال عقب‌ماندگی در حوزه فرمانداری را جبران کند؛ می‌طلبد همه مسئولان، مردم و خیرین فرماندار را در جهت رفع مشکلات و پیشرفت و عمران و آبادانی کوهسرخ همراهی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در همین راستا به فرماندار کوهسرخ این اجازه داده می‌شود تا برای تولید ثروت و آوردن امکانات به شهرستان با همه وزارتخانه‌ها بدون رعایت سلسله مراتب ارتباط برقرار کند.

وی گفت: تمام ادارات ملزم به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی هستند و اگر رعایت نشود، برخوردهای قاطع و محکمی خواهیم داشت. با توجه به اینکه تاریخ اتمام شیوع این ویروس به هیچ عنوان مشخص نیست، تنها راه مقابله فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: با وجود اینکه ستاد مقابله با کرونا به دنبال تعطیلی و ایجاد محدودیت‌های جدید نیست اما بدون شک با اجتماعاتی که به‌ طور غیرمجاز برگزار شود، برخورد می‌شود و اماکنی که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، بسته خواهند شد.

جعفری افزود: اگر چه دغدغه معیشت وجود دارد ولی بسیاری از اقدامات غیرضروری مانند مراسم‌ ترحیم و عروسی که عمدتا بیشترین سطح انتقال را دارد، باید با فرهنگ جدید همزیستی با ویروس کرونا مدیریت کرد.

وی همچنین گفت: در سال گذشته استان خراسان رضوی به عنوان استان اول در حوزه امنیت بود ولی در سال جاری دغدغه‌هایی را در حوزه‌های امنیتی داریم. دشمنان مدام صنوف مختلفی را فراخوان می‌کنند؛ حتی امروز نیز در حوزه پرستاران فراخوان زده بودند تا تجمع کنند.

۳۷ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال اعتبار برای کوهسرخ

فرماندار کاشمر در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کوهسرخ در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و معادن اظهار کرد: در بخش کشاورزی، معادن و صنایع تبدیل پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار در بخش کوهسرخ وجود دارد به طوری‎ که ۶۷ درصد معادن شهرستان کاشمر در منطقه کوهسرخ است. همچنین گردشگری و بوم‌گردی از جمله پتانسیل‌هایی است که می‌شود با کمترین هزینه نسبت به ایجاد و تثبیت اشتغال اقدام کرد.

مسلم ساقی مطرح کرد: با توجه به اینکه ارتقای کوهسرخ به شهرستان در سال گذشته مصوب و اعلام شد، سال جاری ۳۷ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال در کمیته برنامه‌ریزی از محل اعتبارات استانی و نفت در قالب ۱۲ فصل، ۲۹ برنامه برای ۴۷ پروژه به کوهسرخ اختصاص‌ یافته است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد ناحیه صنعتی شهرستان کوهسرخ ۲ مکان جانمایی شده که امیدواریم با پیگیری در کمترین زمان ممکن ناحیه صنعتی در منطقه فعال شود، به وضعیت کرونا در شهرستان کوهسرخ اشاره کرد و افزود: تا کنون ۶ درصد نمونه‌های مثبت، ۱۲ درصد بستری‌ها و ۱۳.۶ درصد فوتی‌های شهرستان کاشمر مربوط به منطقه کوهسرخ بوده است.

برخی مسئولان درک درستی از شهرستان کوهسرخ ندارند

نماینده مردم کاشمر و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در این جلسه نداشتن آمایش سرزمین را یکی از مشکلات جدی شهرستان کوهسرخ ذکر کرد و افزود: اگر چه کوهسرخ از بن‌بست بودن رنج می‌برد اما در این زمینه تا کنون جلساتی با نمایندگان شهرستان‌های تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور برگزار شده است.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین عنوان کرد: کوهسرخ کریدور ارتباطی قوی بین تربت‌حیدریه و سبزوار است و باید جاده توریستی شود. اگر این اتفاق بیفتد بدون شک شهرستان کوهسرخ از بن‌بست بودن خارج خواهد شد.

وی مطرح کرد: برخی مسئولان درک درستی از شهرستان کوهسرخ ندارند. مسئولان برای درک مشکلات، محرومیت و کمبودهای کوهسرخ در منطقه بمانند و زندگی کنند.

تأکید بر اقامت مدیران

امام‌جمعه ریوش نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: امیدواریم با معرفی اولین فرماندار کوهسرخ به زودی در شهرستان شاهد اعتلا و پیشرفت روزافزون کوهسرخ با همراهی همه مدیران باشیم.

حجت‌الاسلام محمود رضایی با تأکید بر اقامت مدیران در کوهسرخ اظهار کرد: مدیران شهرستان کوهسرخ باید هرچه سریع‌تر در منطقه مستقر شوند تا به‌ خوبی گرم و سرد مشکلات را بچشند، قطعاً لازمه پیشرفت کوهسرخ حضور و اقامت مسئولان در منطقه است.

مسائل سیاسی نباید مانعی برای خدمت شود

سرپرست فرمانداری شهرستان کوهسرخ در ادامه جلسه با تأکید بر اینکه مردم شهرستان کوهسرخ شایسته بهترین‌ها هستند، تصریح کرد: همه باید برای خدمت خالصانه، بی‌ریا، بدون توقع به مردم تلاش کنیم. برای تحقق این مهم نیازمند همدلی، اتحاد، اخوت، احترام متقابل و رعایت حفظ جایگاه افراد هستیم.

رضا رمضانی گفت: بدون شک با هم خواهیم توانست بر مشکلات فائق شویم و ذهن خود را معطوف به مسائلی که مانع خدمت‌گزاری می‌شود، نکنیم. در شرایط سخت اقتصادی نباید مسائل سیاسی و بازی‌های آن مانعی برای خدمت به مردم شود.

وی عنوان کرد: مردم سخت‌کوش و مهربان کوهسرخ مسئولانی می‌خواهند که مشکلاتشان را به‌خوبی درک کنند. در همین زمینه باید در استقرار ادارات شهرستان کوهسرخ تلاش نمود.

در این جلسه از زحمات مجید کاریزنویی به عنوان بخشدار کوهسرخ تقدیر و رضا رمضانی طرقی که سابقه بخشداری کوهسرخ و ششطراز را در کارنامه خدمتی خود دارد، به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تأسیس کوهسرخ معرفی شد.

شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا به مرکزیت شهر ریوش و با ۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال شهر کاشمر و  ۲۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد واقع شده و در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه سال گذشته از بخش به شهرستان ارتقا یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha