• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99043123673

صبح چهارشنبه برگزار می‌شود

تشییع پیکر حاج سید محمدحسن طباطبایی در حرم مطهر رضوی

تشییع پیکر حاج سید محمدحسن طباطبایی در حرم مطهر رضوی

ایسنا/خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید محمدحسن طباطبایی شیرازی، استاد اخلاق، از اساتید باسابقه حوزه‌های علمیه مشهد و مدیر مدرسه علمیه الحجه(ع) مشهد امروز و در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد حاج سید محمدحسن طباطبایی شیرازی که سال‌ها در جهت شکوفایی احکام نورانی اسلام و ترویج معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) مشغول تدریس و تبلیغ بود، در سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

ایشان از خطبا، اساتید اخلاق و مدیران موفق حوزه علمیه مشهد بوده و از محضر علمی استاد صالحی، ادیب نیشابوری و سید ابراهیم حجازی بهره برده است. استاد حاج سید محمدحسن طباطبایی از مقلدان و مبلغین حضرت امام خمینی(ره) بود، مبارزات سیاسی خود را قبل از انقلاب علیه رژیم ستم‌شاهی از نجف اشرف شروع کرد و بعد از انقلاب خدمات ممتاز و ماندگاری در حوزه‌های علمی، اجتماعی و تربیتی از خود بر جای گذاشت.

این فاضل ارجمند، سراسر عمر با برکت خویش را در مسیر تبلیغ و شعائر دینی گذراند و با دغدغه فراوانی که نسبت به پرورش طلاب و شاگردان امام صادق(ع) داشت، توانست در طول حیات علمی و معنوی خود با پذیرفتن مدیریت مدرسه علمیه الحجه(عج) قریب به نیم قرن به تربیت شاگردان مکتب امام صادق (ع) و در ترویج احکام و اخلاق نبوی گام‌های موثر و مهمی بردارد و با تلاش مستمر خود، نیروهای شایسته و فرهیخته‌ای را در دامن حوزه های علمیه پرورش دهد.

مرحوم استاد طباطبایی شیرازی که در محضر اساتید مطرح نجف و مشهد تلمذ نموده بود، در تربیت طلاب و مبلغین برجسته و مدیریت مدرسه علمیه الحجه(ع)، حدود ۴۵ سال اهتمام ویژه‌ای داشت.بی‌شک خدمات این عنصر خدوم و فاضل عامل که از روحانیون همراه انقلاب بود، از خاطره شاگردان و ارادتمندان ایشان محو نخواهد شد.

پیکر این عالم ربانی، فردا، اول مردادماه ۹۹، ساعت ۹ صبح از مدرسه علمیه الحجه(ع) واقع در میدان شهدا (شیرازی ۲۱) به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) تشییع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha