• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99050503275
  • خبرنگار : 30450

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان:

الکترونیکی شدن ارائه خدمات در سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

الکترونیکی شدن ارائه خدمات در سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان از جمله نخستین استان هایی است که دست به چنین اقدامی زده است گفت: تمامی خدمات به صورت الکترونیکی انجام و به شهرداری ارسال می شود که این امر کاهش هزینه های ارباب رجوع و سرعت در ارائه خدمات را در پی خواهد داشت.

"فردین یزدانپناه"افزود: در خصوص بحث بتن ریزی سازمان نظام مهندسی اقدام به تهیه فرم مخصوص بتن ریزی براساس مصوبه هیات مدیره نموده که مهندس قبل از بتن ریزی باید این فرم را تکمیل و تحویل سازمان نماید که این امر کاهش تخلف را در پی دارد.
وی در خصوص هزینه های کمیته نظارت عالیه تصریح کرد: براساس مصوبه هیات مدیره سه درصد نظارت و طراحی بابت هزینه های کمیته نظارت عالیه محاسبه می شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شناسنامه فنی و ملکی اظهار کرد: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان داشتن شناسنامه برای تمامی ساختمان ها اجباری است که در سازمان بر اساس مصوبه هیات مدیره جهت کمک به مردم هزینه آن در ابتدای کار باید پرداخت شود تا اگر مالکی بعد از چندسال کار ساختمان خود را به اتمام رساند دیگر متحمل هزینه بیشتری نشود و هزینه هایی که بابت شناسنامه در استان ما پرداخت می شود معادل هزینه های مصوبه شورای مرکزی در سال ۸۶ است.
یزدانپناه در خصوص الکترونیکی شدن ارائه خدمات در سازمان تاکید کرد: تمامی خدمات به صورت الکترونیکی انجام و به شهرداری ارسال می شود که این امر کاهش هزینه های ارباب رجوع و سرعت در ارائه خدمات را در پی خواهد داشت که استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله نخستین استان هایی است که دست به چنین اقدامی زده است.
همچنین مهندس عیسی شهامت دبیر سازمان و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متولیان امر در حوزه ساخت و ساز باید به اصول اولیه و اساسی پایبند باشند نه به آراء صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ و در این زمینه باید ریشه یابی اساسی صورت گیرد که چرا پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ رسیده چرا که جریمه در کمیسیون ماده ۱۰۰ مانع تخلف در جامعه نمی گردد و هرچه جریمه بیشتر باشد تورم را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: باید به طرح تفصیلی توجه ویژه ای صورت گیرد و اصلاحات آن براساس نیازهای جامعه تغییر و تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی و راه حلی های را برای رفع موانع آن ارائه گردد چرا که با توجه به این که ما در یک استان عشیره ای زندگی می کنیم امکان اجرای بسیاری از احکام صادره وجود ندارد.
دبیر سازمان و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: چرا در فرم های کمیسیون ماده ۱۰۰ فقط مهندس عمران ثبت شده اما تخلفات صورت گرفته شامل تخلفات فنی، بهداشتی و شهرسازی را نیز در برمی گیرد و مهندس معمار باید در این خصوص پاسخگو باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد، نخستین نشست چند جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دادگستری، شهرداری یاسوج و اعضا کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری برگزار شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha