• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99051410392
  • منبع : نمایندگی همدان

دادستان نهاوند خبر داد

ممنوعیت خرید و فروش گردوی پوست سبز در نهاوند

ممنوعیت خرید و فروش گردوی پوست سبز در نهاوند

ایسنا/همدان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند از ممنوعیت خرید و فروش گردوی پوست سبز تا پایان شهریورماه در نهاوند خبر داد.

عباس آزادبخت با بیان اینکه مغازه های بدون پروانه کسب در این رابطه پلمب می شوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه محصول گردو تا پایان شهریور در نهاوند قابل برداشت نیست و مشاهده شده عده ای از افراد و معتادان در روزهای اخیر اقدام به سرقت گردو از باغات نهاوند و خرید و فروش آن در سطح شهر می کنند.

وی افزود: با هماهنگی فرمانده انتظامی نهاوند به کلیه‌ کلانتری‌ها و پاسگاه ‌های سطح شهرستان دستور داده شد در صورت مشاهده‌ خرید محصولات باغی نظیر گردو با پوست سبز تا قبل از پایان شهریور نسبت به دستگیری خریدار، کسبه یا دستفروشان به عنوان معامله کننده‌ مال مسروقه و جمع‌آوری و ضبط گردوهای خریداری شده اقدام کنند.

دادستان نهاوند در پایان مطرح کرد: همچنین از روز سه شنبه ۱۰ مردادماه تمام مغازه های فاقد پروانه کسب در سطح شهرستان که اقدام به خرید و فروش محصولات باغی می کنند، با هماهنگی فرمانده انتظامی پلمب می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند نیز از دستگیری شش سارق باغات گردو توسط ماموران انتظامی پاسگاه‌ دهفول این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به رونق کشاورزی و باغات در سطح شهر و روستا، همه ساله در زمان برداشت محصول از باغات شاهد نگرانی باغداران درباره حفظ میوه و محصولات باغی به ویژه گردو هستیم که برای پیشگیری از این موضوع لزوم توجه هرچه بیشتر باغداران و تعامل آنها با انتظامی شهرستان امری بدیهی به نظر می رسد. 

سرهنگ احمد ساکی افزود: در همین راستا مأموران پاسگاه دهفول شهرستان نهاوند در چند روز گذشته با گشت زنی مستمر وکنترل مسیر باغات شش سارق گردو را دستگیر و حدود ۲۰۰ کیلو گردو و دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی را از متهمان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است و با همکاری دادستان شهرستان اقدام قاطع قضایی درباره متهمان به عمل آمد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کشاورزان و باغداران در فصل برداشت می خواهند حاصل زحمات چندین ماهه خود را با جمع آوری محصول و عرضه آن به بازار دریافت کنند بنابراین از آنها درخواست می کنیم تمهیدات لازم را در راستای پیشگیری از سرقت محصولات باغی و کشاورزی خود به کار گرفته و هر گونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با ۱۱۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha