• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99051410571

استاندار فارس:

امسال ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در فارس اضافه می‌شود

امسال ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در فارس اضافه می‌شود

ایسنا/فارس استاندار فارس از پیگیری پرداخت مطالبات کادر درمانی خبر داد و گفت: اعتباری معادل ۷۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان‌های فارس اختصاص داده شده و تا پایان سال ۱۰۰۰ تخت به مجموع ظرفیت بیمارستانی استان اضافه می‌شود.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ۱۴ مرداد در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با گرامیداشت ایام دهه ولایت گفت: در راستای کنترل بیماری کرونا اقدامات خوبی انجام شد و استان فارس تا خرداد ماه بهترین استان کشور در کنترل این بیماری  بود که البته بعد از رفع محدودیت‌ها و عادی پنداری روند افزایشی شد، اما همچنان کمترین فوتی در کشور را داشته ایم و امیدواریم همچنان پاسدار سلامت مردم باشیم. 

او با ابراز خرسندی از روند نزولی شیوع بیماری کرونا در فارس اضافه کرد: با کنترل پروتکل‌های بهداشتی و تلاش بی وقفه کادر درمانی، پیشرفت های ‌خوبی دراین مورد به دست آورده‌ایم و ما با انجام ۲۲۰ هزار تست، موفق به شناسایی و کنترل بخش زیادی از  بیماری شده‌ایم.
 
استاندار فارس با بیان اینکه فوتی افراد ناشی از این بیماری بیشتر در کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای بوده رخ داده است، افزود: باید افراد در معرض خطر مراقبت بیشتری داشته باشند. 

رحیمی تکمیل بیمارستان‌های جهرم، فسا و رستم را از اولویت‌های کاری دولت عنوان و خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات لازم تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید بیمارستان‌های در دست احداث تکمیل شود. 

او با تاکید بر لزوم آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس گفت: برای بازگشایی مدارس باید با برنامه مشخص عمل کنیم و در این خصوص در توسعه آموزش‌های الکترونیکی فعالیت‌های خوبی انجام شده است و بیماری کرونا فرصت خوبی درتوسعه الکترونیک فعالیت‌ها ایجاد کرده است. 

استاندار فارس تامین ماسک و مواد شوینده را از الزامات کاری در بازگشایی مدارس عنوان و اضافه کرد: در جذب تسهیلات کرونا  باید تلاش بیشتری انجام شود و تا کنون فقط ۳۰ درصد  از این اعتبارات جذب شده است. 

رحیمی با قدردانی از همکاری ائمه‌ جماعات استان در اقدامات به موقع و پیشگیرانه از شیوع کرونا نیز افزود: با هماهنگی هفت هزار و ۸۰۰  هیات مذهبی استان مناسک ایام محرم  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود. 

استاندار فارس خاطرنشان کرد: با همدلی همه شاهد شکل گیری سرمایه اجتماعی ارزشمندی بودیم و اقتضای فرهنگ ما این است که در تنگناها بیشتر با هم هستیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha