• پنجشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99051612464
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر:

وضعیت اعتباری بنیاد شهید از بسیاری ادارات بدتر است

وضعیت اعتباری بنیاد شهید از بسیاری ادارات بدتر است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر گفت: اینکه گفته می‌شود همه پول‌ها و مشاغل برای جانبازان و فرزندان شهداست، درد دارد؛ همه این‌ها در حالی است که وضع بنیاد شهید از نظر اعتباری از بسیاری ادارات به مراتب بدتر است.

حسین رزمی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه عنوان کرد: خبرنگاران مهم‌ترین عامل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند و در سال‌های دفاع مقدس نقش بسیار پررنگی در این زمینه داشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر افزود: اگر اصحاب رسانه نبودند، مقابله با هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران کار بسیار دشواری بود. اگر خبرنگاران به بسیاری از مسائل وارد نشوند و پیگیری نداشته باشند، شاهد عدالت اجتماعی و خدمات‌رسانی به تمام اقشار و رفع معضلات نخواهیم بود.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه حوزه ایثار و شهادت در رسانه‌های شهرستان کمرنگ است، بیان کرد: پرداختن رسانه‌ها به این حوزه منتهی به روز شهدا و همایش‌ها و جلسات شده در صورتی ‎که همه روزه در حوزه ایثار و شهادت مطالبی برای گفتن داریم.

رزمی گفت: اگر چه اکنون در بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر پرونده ۶۲۷ شهید، ۱۸۱۲ جانباز و ۱۱۸ آزاده وجود دارد و نگهداری می‌شود اما متاسفانه تاکنون در حوزه ایثار و شهادت توسط بخش‌های مختلف کوتاهی‌های بسیاری شده و کمتر مسئولی داریم که جدا از وظیفه سازمانی خود برای حوزه ایثار و شهادت کاری کرده باشد.

وی مطرح کرد: متاسفانه از ۱۲۵۴ پدر و مادر شهید فقط ۳۳۰ تن و از ۱۱۷ آزاده فقط ۱۰۵ تن باقی مانده‌اند و سایر آن‌ها را از دست داده‌ایم. بسیاری از همین‌ها هم که هستند، حافظه خود را از دست داده و همان‌ خاطراتی یادشان مانده که زیاد برای‌شان گفته شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر با بیان اینکه بسیاری از والدین شهدا بر روی تخت و زیر دستگاه اکسیژن هستند و وضعیت نامناسبی دارند، مطرح کرد: از این نسلی که خالصانه فرزندان خود را به جبهه‌ها فرستادند دیگر به دنیا نخواهد آمد. متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم تمام خاطرات والدین شهدا را مکتوب کنیم و جز تعدادی کتاب مطلب دیگری از آزادگان و ایثارگران کاشمری به چاپ نرسیده، در صورتی که کشورهای غربی برای سربازان‌شان بزرگنمایی‌های بسیار بیشتری کرده‌اند و برایشان ارزشمند هستند.

رزمی عنوان کرد: برخی فرزندان شهدا برای اینکه از تهمت‌ها در امان باشند و گفته نشود با رانت وارد دانشگاه شده‌ و نمره گرفته‌اند، نمی‌گویند فرزند شهید هستند.

وی گفت: بسیاری از افراد حتی برخی دولت‌مردان مادی‌گرا شدند و دیگر نگاه‌های ایثارگرانه ندارند؛ به همین دلیل دچار بحران‌هایی شدیم ولی اگر باز هم اتفاقی در کشور بیفتد دوباره همان ایثارگران و جانبازان در خط مقدم هستند. اگرچه به خصوصیات این خانواده‌ها حتی توسط خود بنیاد شهید کمتر پرداخته شده ولی مدام حتی توسط خود دستگاه‌های دولتی برای خدماتی که خانواده شهدا و ایثارگران نمی‌گیرند، بزرگنمایی می‌شود.

رزمی اظهار کرد: هر چند در ۷۶ ماده قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و در ماده ۸۸ برنامه ۵‌ ساله ششم توسعه خدمات بسیاری برای ایثارگران و خانواده شهدا تعریف شده اما با وجود اینکه چنین خدماتی ارائه نمی‌شود ولی تمام آن‌ رسانه‌ای شده است.

وی گفت: والدین شهدا هیچ خواسته‌ای ندارند اما برخی افراد با کمال بی‌انصافی مدام می‌گویند که خانواده شهدا بیشترین حقوق و مزایا را دارند و این برای خانواده شهدا و ایثارگرانی که خود هزاران درد جسمی و روحی دارند، درد بزرگتری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha