• یکشنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99051914011
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

۱۲ درصد تصادفات چهارمحال و بختیاری در محور کیان به طاقانک رخ می‌دهد

۱۲ درصد تصادفات چهارمحال و بختیاری در محور کیان به طاقانک رخ می‌دهد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: ایمن‌سازی محور کیان به طاقانک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است، زیرا ۱۲ درصد تصادفات جاده‌ای استان در این محور رخ داده است، البته ایمن‌سازی‌های اولیه موجب کاهش تصادفات در این محور شده است.

عزیزالله روشن ۱۹ مردادماه در جمع اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی در حوزه راهداری در استان تنها در ۶ ماه از سال قابلیت اجرا دارد، اظهار کرد: از آبان‌ماه راهداران برای راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی آماده می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در راهداری زمستانی سال‌جاری مراقبت از سلامت راهداران در برابر ویروس کرونا است، زیرا با کاهش دما راهداران در راهدارخانه‌ها تجمع می‌کنند و در صورت ابتلا یک نفر، سلامت کل اکیپ به مخاطره می‌افتد.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۳۷۰۰ کیلومتر راه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خاکی است، همچنین تعدادی از راه‌ها و تونل‌های استان تحویل راهداری نشده است، اما مردم در این محورها تردد می‌کنند و این مسئله از دغدغه‌های ما نیز محسوب می‌شود.

روشن با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد جاده‌های مواصلاتی چهارمحال و بختیاری کوهستانی است، یادآور شد: اکثر راه‌ها در فصل زمستان با بارش برف نیاز به بروف‌روبی و شن و نمک‌پاشی دارند، بنابراین ۴۲ راهدارخانه دائمی و موقت در محورهای مواصلاتی ایجاد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۹ مجتمع خدمات رفاهی در استان به مسافران خدمات‌رسانی می‌کند، عنوان کرد: ۱۴ مجتمع بین راهی نیز در حال احداث است و برای احداث ۱۹ مجتمع دیگر نیز استعلامات انجام شده است.

وی با اشاره به رصد آنلاین محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری توسط مرکز مدیریت راه‌های استان، بیان کرد: ۳۴ سامانه ثبت سرعت غیرمجاز در استان راه‌اندازی شده است، تعدادی از این سامانه‌ها مورد هجوم افراد مسلح قرار گرفته‌اند که برای راه‌اندازی یک سامانه در محورها حدود ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

روشن با بیان اینکه از اسفندماه ۹۸ تا ۱۳ مردادماه با کاهش ورود خودرو و مسافر به چهارمحال و بختیاری مواجه بودیم، تصریح کرد: در این مدت با کاهش ۲۸ درصدی تردد خودرو و کاهش ۴۸ درصدی ورود مسافر روبرو بودیم، تعداد خودروهای ورودی با کاهش ۳۷ درصدی و خروجی نیز با کاهش ۳۵ درصدی در ایام کرونا مواجه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۴۹ نقطه پرحادثه در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۶ نقطه به طور کامل اصلاح شده و ۷ نقطه در دست اقدام است و بقیه نقاط نیز با علائم هشداری آشکارسازی شده است، پس از بررسی‌های صورت گرفته در سال‌جاری حدود ۶۷ نقطه حادثه‌خیز در محورها شناسایی شد.

وی کمبود قیر را یکی از اصلی‌ترین مشکلات پیمانکاران برای روکش و ایجاد آسفالت در محورها عنوان کرد و توضیح داد: با این وجود حدود ۱۰ کیلومتر از محورهای چهارمحال و بختیاری آسفالت حفاظتی شده است، همچنین ۵۴۳ کیلومتر از محورها ایمن‌سازی، نصب ۴۸۴۵ تابلوی اخطاری، شانه‌سازی ۸۴۰  کیلومتر از راه‌های استان نیز انجام شده است.

روشن ادامه داد: پروژه محور ناغان به کارون ۴ و بهسازی محور جوزستان به ارمند به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در حوزه راهداری معرفی شده است، همچنین تکمیل تونل چارطاق، تکمیل و احداث راه‌های موگویی و محور کیان به طاقانک نیز به عنوان پروژه های جهش تولید معرفی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ایمن‌سازی محور کیان به طاقانک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است، زیرا ۱۲ درصد تصادفات جاده‌ای استان در این محور رخ داده است و ۲۴ نفر فوتی در ۳ سال گذشته در این محور به ثبت رسیده ، البته ایمن‌سازی‌های اولیه موجب کاهش تصادفات در این محور شده است.

وی در خصوص ماشین‌آلات در اختیار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این ماشین‌آلات عمر بالایی دارند و هزینه بسیاری برای تعمیرات نیاز دارند، در حال حاضر یک لودر و بیل مکانیکی با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیاردتومان خریداری شده است.

روشن افزود: در حال حاضر ۱۶۵۰۰ راننده با ۷۵۰۰ دستگاه خودرو در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون تن کالا جابجا کرده‌اند که این رقم معادل یک درصد بار کشور است، همچنین ۵۵۰۰ راننده با ۲ هزار دستگاه خودرو اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند که با کاهش ۵۰ درصدی مسافر در ایام شیوع کرونا مواجه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: حدود ۸۰ هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان چهارمحال و بختیاری توزیع شده است و بحث تأمین در چند سایز لاستیک با مشکل مواجه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha