• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۰:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99052215985
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس علوم پزشکی شاهرود عنوان کرد:

تشدید موج دوم ابتلا به کرونا در شاهرود و میامی

تشدید موج دوم ابتلا به کرونا در شاهرود و میامی

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شدت گرفتن موج دوم کروناویروس در شرق استان خبر داد و گفت: پرهیز از حضور در گردهمایی ها و اجتماعات و حفظ فاصله اجتماعی در این شرایط ضروری است.

‍ رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی شاهرود اظهار کرد: روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان پر سرعت و جدی است و متاسفانه در روزهای گذشته گزارش های نگران کننده ای از روند فوت و ابتلا مردم منطقه مخابره می شود.

وی با بیان اینکه موج دوم شیوع کرونا ویروس از هفته‌های گذشته در استان سمنان شدت گرفته ادامه داد: در مجموع اوضاع شاهرود و میامی و دیگر نقاط استان به دلیل ابتلا قابل توجه به این ویروس، خوب نیست و برای کنترل روند شیوع به همکاری بیشتر شهروندان استان نیازمندیم.

وی ضمن برحذرداشتن عموم مردم از حضور در اجتماعات خاطرنشان کرد: استان سمنان به دلیل روند روبه رشد شیوع کووید۱۹ ظرفیت برگزاری مراسم های مختلف را ندارد و باید تا آنجایی که ممکن است در برگزاری آیین محرم حسینی از نظر زمان عزاداری، توزیع نذورات و ... محدودیت ایجاد شود.

دکتر چمن با اشاره به خطر ابتلا به کروناویروس در اجتماعات افزود: انجام پذیرایی در محرم امسال به طور کامل ممنوع است و توصیه ما این است که برگزاری آیین های خاص برای جلوگیری از تجمع در ماه های محرم و صفر لغو شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطرنشان کرد: دشمنان با توجه به شیوع کرونا ویروس ، برخلاف سال های قبل می‌خواهند برگزاری مراسم محرم در کشور را برجسته نشان دهند و بعد از مدتی بگویند علت افزایش ابتلا یا فوتی به دلیل شیوع کرونا ویروس در ایران مراسم محرم و صفر بوده است و در مجموع اعتقادات مردم را زیرسوال ببرنند.

این مدیر مسوول به سواستفاده دشمنان از فضای ناشی از این بیماری عالمگیر پرداخت و تصریح کرد: مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری محرم حسینی بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

دکتر نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز با تقدیر از همکاری همه ی مسئولان استان سمنان و به ویژه آیت الله شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و دکتر آشناگر استاندار سمنان گفت: تمامی مسوولان استان در بحث مقابله با کرونا ویروس همراهی‌های خوبی با ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس این استان داشتند.

وی ادامه داد: انتظار می رود که حمایت های ائمه جمعه و جماعات در راستای جلوگیری از تجمع ها باتوجه به در پیش بودن ایام محرم حسینی ادامه یابد و آیین‌ های شاخص که منجر به حضور پر تعداد اقشار مردم و عزاداران می شود، لغو شود.

دکتر دانایی با بیان اینکه مراسم عزاداری محرم و صفر براساس دستورالعمل های بهداشتی و ضوابط تعیین شده انجام شود خاطرنشان کرد:  باید حتی الامکان از برپایی مراسم های پرازدحام اجتناب شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha