• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99052216381
  • منبع : نمایندگی مازندران

پلمب ۸۹۵ اماکن عمومی شهرستان بابل از ابتدای اسفند تاکنون

پلمب ۸۹۵ اماکن عمومی شهرستان بابل از ابتدای اسفند تاکنون

ایسنا/مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از پلمب ۸۹۵ اماکن عمومی در دو گام سالم سازی محیط و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مبارزه با کرونا از ابتدای اسفند تاکنون در بابل خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، مصطفی جوانیان با اشاره به اینکه در طرح سالم سازی محیط ۱۹۸۲ نفر در مبارزه با کرونا حضور فعال داشتند، گفت: حدود ۱۰۹۱ کیلومترمربع از شهرستان بابل شامل منازل واقع در مناطق قرمز، منازل موارد مبتلا به کرونا، منازل افراد فوت شده و غیره با همکاری بخشداری ها، شهرداری ها، دهیاران و شوراها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیجیان، گروههای جهادی و گروههای مردمی گندزدایی شد.

وی افزود: زندان شهرستان، مجتمع تحت پوشش بهزیستی، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، مراکز نگهداری سالمندان دولتی بیش از ۵ بار گندزدایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جانباختگان کرونا با پروتکل های بهداشتی دفن شده اند، بیان کرد: ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از مراکز تولیدی، خدماتی، صنایع شهرستان صورت گرفت و حدود ۱۹ هزار و ۶۷۰ واحد هم کد رهگیری سلامت دریافت کردند.

جوانیان اظهار کرد: از ابتدای اسفند تاکنون در دو گام سالم سازی محیط و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بازرسی از مراکز و اماکن عمومی از سوی واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی انجام پذیرفت.

وی افزود: در گام سالم سازی محیط در بازرسی های مشترک با اماکن نیروی انتظامی و اصناف از ۴۸۵۳ اماکن بازدید بعمل آمد، ۸۴۲ مکان پلمب و ۸۳ پرونده هم به مقامات قضایی ارجاع و بیش از ۲۰۰۰ قلیان نیز جمع آوری شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: در گام دوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی که از ابتدای تیر ماه شروع شد، ۱۰ هزار و ۴۶۹ بازدید از اماکن عمومی صورت گرفت که ۴۳۱ تعداد اخطاریه صادر شده و ۵۳ واحد تعطیل و به دادگاه و تعزیرات معرفی و همچنین سهمیه ۴۶ واحد خبازی قطع شد.

جوانیاناظهار کرد: در بررسی های صورت گرفته در گام دوم، خواربارفروشی ها کمترین و ادارات بیشترین رعایت در انجام نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را داشتند و پمپ بنزین ها، نانوایی ها، دفاتر پیشخوان، هایپرمارکت ها، قنادی و بانک ها به ترتیب بعد از خواربارفروشی ها کمترین رعایت در انجام پروتکل های بهداشتی را داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha